Verjaring te snel rijden in bebouwde kom

Rockaway
Topic Starter
Berichten: 30

Verjaring te snel rijden in bebouwde kom

#1 , 16 aug 2011 12:56

Vraagje

Iemand dat ik ken heeft twee jaar geleden in de zomer te snel gereden in de bebouwde kom:
toegestane snelheid: 30
Gereden snelheid incl correctie: +-65

Diezelfde zomer werd een brief ontvangen dat deze verkeersovertreding voor de politierechtbank ging komen, maar nadien niets meer van gehoord.

Vraaje:

-> Kan het zijn dat dit verjaard is? Zoja vanaf wnr en hoe kan je dit te weten komen, (geen papieren meer).
-> wat zijn de boetes +- voor zo'n overtreding.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ignace
Berichten: 82
Locatie: Tielt

#2 , 17 aug 2011 00:07

Uw straf kan theoretisch verjaard zijn. De verjaring zal pas beginnen lopen vanaf uw laatste schrijven die u heeft ontvangen.

In uw dossier op de rechtbank kan eventueel nagekeken worden welke stuitings/schorsingsdaden er ondertussen hebben plaats gehad.

De boete bedraagt als ik me niet vergis 55-2750€ te verhogen met de opdeciemen.

Rockaway
Topic Starter
Berichten: 30

#3 , 17 aug 2011 07:54

U zegt de verjaring kan theoretisch verjaard zijn, vanaf welke periode is die verjaard?

Het laatste "schrijven" is ontvangen 2 jaar geleden in de zomer.

Reclame

Rockaway
Topic Starter
Berichten: 30

#4 , 22 aug 2011 13:25

Iemand aub?

Oude Belg
Berichten: 3192

#5 , 22 aug 2011 14:53

De overtreding verjaart 1 jaar na de overtreding, tenzij er een stuiting is, dwz een onderzoek oid. Deze stuiting kan slechts éénmaal. Normaal kan er dus niet meer vervolgd worden als de overtreding 2 jaar geleden gebeurd is.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”