1 km te snel rijden.

evtso
Topic Starter
Berichten: 15

1 km te snel rijden.

#1 , 06 aug 2011 17:10

Op 10 juli ben ik geflits geweest voor te snel rijden op een autosnelweg waar werken gebeurden (niet op het moment dat ik daar was - het was zondag avond). Er werd gebruik gemaakt van Multanova 6F (op driepoot) datum ijking 24-07-2009. Geldigheidsdatum 23-07-2011.
max. toegelatensnelheid: 70 km/u, gemeten snelheid: 77 km/u, gecorrigeerde snelheid: 71 km/u.
Ik reed dus 1 km te snel => boete € 50 !!

Kan iemand mij zeggen hoe die correctie berekend wordt? En hoe correct is zo een Multanova dt nog maar 2 weken geldigheisduur heeft.
Gegroet,

Ik heb de boete nog niet omdat ik met vakantie was.
Mijn ouders hebben het mij telefonisch meegedeeld.
Ik moest betalen binnen de 10 dagen!
Zal ik nog een verwittigingsbrief krijgen of word de gerechtelijke procedure er zonder verder gezet? EN wat riskeer ik nu ik nog niet betaald heb?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 07 aug 2011 11:44

"Ik reed dus 1 km te snel => boete € 50 !!"

Een multanova meet zeer nauwkeurig. U reed 7km te snel. De snelheidsmeter in uw auto geeft gewoonlijk 10% te veel aan, dus u dacht dat u 85 reed. En dat in een werfzone! U krijgt nu waarschijnlijk een voorstel minnelijke schikking van € 60.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#3 , 07 aug 2011 16:56

"Ik reed dus 1 km te snel => boete € 50 !!"

Een multanova meet zeer nauwkeurig. U reed 7km te snel. De snelheidsmeter in uw auto geeft gewoonlijk 10% te veel aan, .
bij mijn wagen is er een verschil van 2 km tussen de km-teller en de ware snelheid, en dat bij alle snelheden tot 150 km/u
daarboven is het 4 km/u
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”