parkeren voor een garage, topic elvendertig

gvm
Topic Starter
Berichten: 195

parkeren voor een garage, topic elvendertig

#1 , 04 aug 2011 22:12

er heerst hier een beetje onduidelijkheid over de situatie aangaande mijn garagepoorten.

achter 1 van de 2 poorten staan 15 auto's, als daar eentje voor komt parkeren komt de pliesie en die brengen zo goed als standaard een takelwagen mee. da's dus geen probleem.
de tweede poort is een ander paar mouwen. achter die poort is mijn atelier en hier staat standaard enkel een aanhangwagen, en een paar auto's die niet gebruikt worden. gezien de lengte van mijn aanhangwagen is het niet evident deze buiten te trekken als er iemand voor die poort staat.
een aantal buren hebben wegens een nijpend gebrek aan parkeerplaatsen gevraagd of ze voor deze poort mogen staan, iets waar ik geen probleem mee heb zolang ik weet wie er staat. als het dan nodig is kan ik hen altijd vragen hun auto te verzetten, geen probleem.
op de poort hangen de nodige nummerplaten van mijn auto's, en af en toe zet ik er eentje binnen.
regelmatig parkeren mensen uit de buurt voor de poort, zonder ooit iets te hebben gevraagd. ik vind dat niet leuk.
kan ik hier iets aan laten doen door de politie, of is het argument van de aanhangwagen te zwak om een auto te laten takelen? uiteindelijk is die aanhangwagen een deel van mijn broodwinning, als ik een job heb waarbij ik dat ding nodig heb, lijkt het mij evident dat ik hem ook vlot buiten krijg. het trottoir is te smal om hem te draaien en naar de andere oprit te trekken, en het is geen auto... wat kan ik hieraan doen?
voor niets of niemand een gram respect, venijnig brutaal en vuilgebekt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
vtec
Berichten: 170

#2 , 04 aug 2011 22:46

Hangt de nummerplaat van de aanhangwagen op de poort?

gvm
Topic Starter
Berichten: 195

#3 , 04 aug 2011 23:00

ja, en van een paar van de auto's ook.
voor niets of niemand een gram respect, venijnig brutaal en vuilgebekt.

Reclame

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#4 , 04 aug 2011 23:01

Geachte Heer GVM,

Op basis van de geest van uw voetnoot adviseer ik u volgende


Schaf een reep multiplex aan liefst WBP van 18 mm dik en 10cm breed
Schaf u , desnoods in promotie bij LADl of Ildi een doos schroeven aan
Zaag de reep in stukken van 15 a 20 cm
Draai nu een schroef in ieder stuk van 15/20 cm.
Plaats deze stukken plat op de grond met de punt van de schroef naar boven.
Deze stukken kunnen enkel worden gebruikt maar dubbel is strategisch vele
malen beter.
Vanaf nu is het even wachten op resultaten.

Het advies is gratis en graag gedaan

Met genegenheid

En voor de rest: vermoedelijk zal u worden aangeduid als de onverdraagzame buur.
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

gvm
Topic Starter
Berichten: 195

#5 , 04 aug 2011 23:04

dank voor het advies. helaas ben ik hier wettelijk niets mee. :(

is iemand die z'n rechten wil gerespecteerd zien onverdraagzaam?
voor niets of niemand een gram respect, venijnig brutaal en vuilgebekt.

Lightning

#6 , 04 aug 2011 23:06

Voor beide garagepoorten zijn dezelfde regels van toepassing.
Om misverstanden met de buren die wel hebben gevraagd om er te mogen parkeren te voorkomen, kan u hen misschien best op voorhand inlichten dat u het niet langer wenselijk acht dat er voor uw poort geparkeerd wordt, en dat u in de toekomst gaat laten slepen.

gvm
Topic Starter
Berichten: 195

#7 , 04 aug 2011 23:14

basic gaat het me daar niet over, 't gaat me erover of ik kan laten slepen als ik met die aanhangwagen buiten moet. in het geval van een auto is er geen enkel probleem, ervaring genoeg mee...
voor niets of niemand een gram respect, venijnig brutaal en vuilgebekt.

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#8 , 05 aug 2011 18:58

Als u niet weg moet dan kan u helemaal niks doen. Is dat wettelijk genoeg ?

als u aankomt bij uw huis en u wil IN uw garage en dat kan niet omdat er iemand voor staat dan hebt u ook niks te zeggen.
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#9 , 05 aug 2011 19:17

Als u niet weg moet dan kan u helemaal niks doen. Is dat wettelijk genoeg ?

als u aankomt bij uw huis en u wil IN uw garage en dat kan niet omdat er iemand voor staat dan hebt u ook niks te zeggen.
fout
in geen enkel geval mag er voor een inrij geparkeerd worden
de politie MOET optreden op vraag van degene die in of uit die poort moet, zelfs al moet hij er op dat moment niet in of uit
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

gvm
Topic Starter
Berichten: 195

#10 , 05 aug 2011 20:06

Als u niet weg moet dan kan u helemaal niks doen. Is dat wettelijk genoeg ?

als u aankomt bij uw huis en u wil IN uw garage en dat kan niet omdat er iemand voor staat dan hebt u ook niks te zeggen.
als er voor de andere poort eentje z'n wrak achterlaat moet ik toevallig altijd weg. als dat voor een aanhangwagen ook geldt, dan moet ik desnoods midden in de nacht met dat ding vertrekken. ze moeten 't hier in de buurt maar eens leren.
voor niets of niemand een gram respect, venijnig brutaal en vuilgebekt.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#11 , 09 aug 2011 16:50

Wat houdt u tegen om de nummerplaten van de wagens van de buren waar u een overeenkomst mee hebt toe te voegen op uw poort, en alle andere te laten slepen? (eventueel voor een bepaalde periode ook een blad aan de poort hangen dat duidelijk stelt dat vanaf een bepaalde datum alle voertuigen waarvan de nummerplaat niet op de poort hangt, zullen weggesleept worden.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”