Verlaten voertuig

mava105
Topic Starter
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

Verlaten voertuig

#1 , 04 aug 2011 16:33

Tegenover mijn woning is er een kleine openbare parking met 6 parkeerplaatsen, voornamelijk bedoeld voor bezoekers van de woningen in de straat.
Nu staat er al meer dan 3 maanden een auto, aangereden en ernstig beschadigd aan de 4 zijden, vooraan geen nummerplaat meer, wel achteraan, maar geen achterbumper meer. Het gras en onkruid rond de wagen moet binnenkort met de grasmaaier worden aangepakt, niettegenstaande de bestrating in klinkers is uitgevoerd.
Mooi is anders.
Hoelang mag deze wagen blijven staan op openbaar terrein? Heb vorige maand al naar de wijkagent gebeld, die is eens komen zien, en zou de eigenaar gesproken hebben. Maar blijkbaar zonder gevolg.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 04 aug 2011 17:07

Opnieuw naar politie stappen en vragen naar gevolg van het vorige bezoek, fotootje meenemen van de huidige toestand van het voertuig...

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 aug 2011 17:29

Verkeersreglement
Art. 1 Toepassingsgebied
Dit reglement geldt voor het verkeer op de openbare weg en het gebruik ervan, door voetgangers, voertuigen, trek-, last- of rijdieren
en vee.

Een parkeerterrein dat toegankelijk is voor alle weggebruikers, is een openbare weg in de zin van art. 1 (Cass., 18 februari 1982; Arr. Cass.,
1981-82, 791; Pas., 1982, I, 759; R.W., 1982-83, 2211).

27.5.1
Het is verboden op de openbare weg motorvoertuigen die niet meer kunnen rijden en aanhangwagens langer dan vierentwintig uur na elkaar te laten parkeren.

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#4 , 04 aug 2011 17:39

en de wetsartikels van scorpioen natuurlijk... :mrgreen:

Franciscus
Berichten: 38596

#5 , 04 aug 2011 18:20

probleem zal zijn vreemde (buitenlandse) nummerplaten....

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 04 aug 2011 19:49

Er staat meer dan 10 jaar een caravan op een parking waar ik woon, heb dit schriftelijk en ook telefoonisch aan de politie gemeldn, de wijkagent tot bij mij geweest, een paar dagen de eigenaar bij de caravan gezien en nu terug maanden nadien staat die er nog !!!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Topic Starter
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 04 aug 2011 19:52

Het is een nieuwe belgische nummerplaat, en het voertuig kan nog rijden. 3 maanden geleden is er eventjes een toer me gereden (door kopers denk ik, alhoewel er geen affiche Te Koop ophangt) Daarvoor stond de auto daar ook al meer dan één maand onaangeroerd. Komt daarbij nog dat hij zo goed geparkeerd staat dat hij anderhalve parkeerstrook inneemt. :(

Vandebos
Berichten: 16087

#8 , 04 aug 2011 20:06

De politie uw vriend nog eens bezoeken...

Oude Belg
Berichten: 3192

#9 , 06 aug 2011 13:11

De wagen kan rijden en heeft een officiële nummerplaat. Als hij in orde is met de verzekering mag hij onbeperkt parkeren op de openbare weg.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”