Duitse parkeerboetes

jan-noel
Topic Starter
Berichten: 2
Locatie: Gent

Duitse parkeerboetes

#1 , 10 jan 2007 11:35

Beste Forumlezers,


Heeft er iemand ervaring met Duitse boetes? Onlangs kreeg ik een parkeerboete in Aken. Er werd een overschrijvingsformulier opgestuurd. Heb ik niet betaald. Nu krijg ik een aangetekende brief met een compleet Duitse brief bij (die ik niet begrijp). De rekening is duidelijk : 30 euro. Is er geen verplichting om een boete op te sturen in de taal van het land in kwestie? Wat zijn de consequenties bij verder niet betalen...
Indien er iemand een gelijkaardige ervaring heeft, graag een reactie. Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#2 , 11 jan 2007 09:27

als je van plan bent om nog naar duitsland terug te gaan, kan je best betalen
die dingen blijven je volgen
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

citroentje
Berichten: 228
Locatie: oostkamp

#3 , 27 jan 2007 22:13

Beste is betalen het gaat hier nu ook maar om 30 euro,indien ze nog een brief sturen komen er kosten bij en het zal een pak meer zijn.

Reclame

jan-noel
Topic Starter
Berichten: 2
Locatie: Gent

#4 , 04 feb 2007 21:03

Bedankt voor jullie reacties. We zijn van plan binnenkort nog 's naar Duitsland te gaan dus zullen maar op 'zeker' spelen...

dpeter
Berichten: 4

#5 , 28 jan 2009 16:29

ben geflitst in aken en kreeg een boete van 35 euro.
heb ze maar wijselijk betaald want de overtredingen in vele europese landen begaan, worden toch doorgespeeld naar het parket in belgie.
ze weten je te vinden hoor.

JohnD
Berichten: 3580

#6 , 29 jan 2009 04:33

ben geflitst in aken en kreeg een boete van 35 euro.
heb ze maar wijselijk betaald want de overtredingen in vele europese landen begaan, worden toch doorgespeeld naar het parket in belgie.
ze weten je te vinden hoor.
35 Euro en enkel een "aangeraden" max snelheid van 130Km/h op de autosnelwegen. Ik zou daar mee kunnen leven. In Belgie lachen ze met zoiets. Het ligt politiek goed hier om snelheidovertreders zeer zwaar te straffen. In Duitsland zou dat politiek juist niet goed liggen. Enkel daarom zijn die boetes daar acceptabel.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”