verbodsbord niet parkeren/stilstaan slecht onzichtbaar

P.T.
Topic Starter
Berichten: 1

verbodsbord niet parkeren/stilstaan slecht onzichtbaar

#1 , 03 aug 2011 12:03

Beste,

Deze morgen ging ik naar men wagen waar ik hem gisterenavond had achter gelaten. Echter was de politie en depannage 2000 al ijverig bezig om alle wagens weg te takelen. Na nader zoeken heb ik inderdaad een bord gevonden wat zegt dat ik niet mocht stilstaan of parkeren. Echter dit bord stond achter een vuilniscontainer en zwarte andere containers op een zebrapad. Dit bord was dus niet zichtbaar wanneer ik er voorbij reed.

Na naar de Oudaan te wandelen, waar ze mij naar Noord doorstuurden om dan op Centrum kantoor uit te komen heb ik protest tegen deze overtreding aangetekend. Nu krijg ik een boete van 50 euro EN een depannage kost van 300 euro.

Ik meen te weten echter dat ik sterk sta om mij protest vol te houden. Wat nu en zijn er gelijkaardige precedenten?

Met dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 03 aug 2011 12:09

De achterkant van zo'n bord is oranje en dat was dus wel te zien ......

sleper
Berichten: 391

#3 , 03 aug 2011 12:48

vandaag parkeerde ik mijn auto in beveren-waas . In gans de straat geen parkeerverbod of aanwijzing te zien van blauwe zone . Toch legde ik mijn schijf al hoewel ik reeds meerdere malen daar had geparkeerd zonder de schijf correct te leggen . bij terugkomst was parkeerwachter foto aan het nemen van wagen dioe voor mij stond . Deze parkeerwachter vertelde me dat deze straat in een "blauwe zone " lag en een automobilist moet dat maar weten zei hij nadat ik de opmerking maakte van het niet te zien zijnde parkeeraanwijzing. Dus vandaag weeral wat bijgeleerd

Reclame

vtec
Berichten: 170

#4 , 03 aug 2011 12:52

De achterkant van zo'n bord is oranje en dat was dus wel te zien ......
niet enkel het bord, ook de paal waar het bord aan hangt

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#5 , 03 aug 2011 14:38

Verkeersreglement:
Art. 5 Bindende kracht van de verkeerstekens
De weggebruikers moeten de verkeerslichten, verkeersborden en wegmarkeringen in acht nemen wanneer deze regelmatig zijn naar de
vorm, voldoende zichtbaar zijn en overeenkomstig de voorschriften van dit reglement zijn aangebracht.

"Voldoende zichtbaar" betekent dat de voorzijde (dat is tenslotte het verkeersbord), voldoende zichtbaar is voor iemand die komt aangereden.

Dit is een feitenkwestie. Bij betwisting: onmiddellijk foto's maken van het verkeersbord en de wijze waarop het geplaatst is. Het zou niet de eerste keer zijn dat de rechtbank een bestuurder vrijspreekt omdat het bord niet voldoende zichtbaar is.

Franciscus
Berichten: 38596

#6 , 03 aug 2011 22:21

2 meter hoog geplaatst ... 90 cm doormeter ... oranje paal en achterzijde ????
Net omdat parkeren ook met een U-bocht kan is de achterzijde opvallend oranje gemaakt ....net om te beletten ....ik had het niet gezien edelachtbare.
PS Waar in Antwerpen

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#7 , 04 aug 2011 14:36

2 meter hoog geplaatst ... 90 cm doormeter ... oranje paal en achterzijde ????
Hoe weet jij dat? Waar ik woon hangen die borden zeker niet altijd op 2 meter hoogte, hoor. Ik denk ook niet dat ze altijd 90 cm doormeter hebben, maar dat weet ik niet zeker. In ieder geval: in ken genoeg plaatsen waar dat bord zeker niet op 2 meter hoogte geplaats is.

Wat de situatie in Beveren betreft: héél Beveren is blauwe zone. Maar dit is ENKEL aangeduid als je Beveren binnenrijdt (op vele plaatsen valt het bord ook niet echt op). Daarna is er geen enkele herhaling of aanduiding te vinden. Nietsvermoedende bezoekers van Beveren merken 9 keer van de 10 die borden niet op, rijden Beveren binnen, parkeren de wagen op een plaats zonder automaten. Leggen dan ook hun parkeerschijf niet, en hebben een boete aan hun been. De overheid moet toch ergens geld kunnen uit slaan, nietwaar?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Turaki
Berichten: 6870

#8 , 08 aug 2011 23:40

Afmetingen 4 rijstroken of meer buiten bebouwde kom, autosnelwegen en autowegen: 90 cm.
Afmetingen minder dan 4 rijstroken buiten bebouwde kom: 70 cm.
Afmetingen binnen bebouwde kom: 60 cm.
Uitzonderlijk wegens omstandigheden: 40 cm.

Hoogte binnen bebouwde kom en op snelwegen achter vangrails met pechstrook: +2 m.
Algemeen: -1.6 m.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#9 , 09 aug 2011 11:24

Algemeen: -1.6 m.
Da's al meer de hoogte die ik in gedachten had ;)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”