inleveren rijbewijs maar men magnog rijden met CE procedure

vrachtwagench18
Topic Starter
Berichten: 5

inleveren rijbewijs maar men magnog rijden met CE procedure

#1 , 31 jul 2011 10:33

Veroordeeld geweest tot het recht tot sturen voor alle categorieen behalve CE.

Feiten : Door rood licht gereden met auto, glad wegdek (sneeuw)

Straf : boete + veroordeling tot het recht tot sturen van alle categorieen behalve CE.

Procedure inleveren rijbewijs :

Na de veroordeling op de rechtbank ongeveer 3 maand later krijg ik bezoek van de wijkagent. Die vraag me om mijn rijbewijs in te leveren voor die categorieen die in het vonnis staat.

Ik krijg van hem een brief dat het verbod tot sturen ingaat 5 dagen na de ondertekening ervan maar ik moet binnen de 4 werkdagen dus op de griffie verschijnen war de straf werd uitgesproken.

Mits het gaat over een deel van de categorieen (ben vrachtwagenchauffeur) mag ik nog rijden met de vrachtwagen moet ik een bepaalde procedure doorlopen :

Eerst met de betekening, die ik op de politiebureau heb ondertekend, samen met mijn rijbewijs en idkaart naar de Griffie waar de straf werd uitgesproken.
Daar krijg ik dus een brief waar mee ik dan naar het stadhuis moet om een tijdelijk rijbewijs enkel met de categorie CE. Dus ook met de nodige centjes en pasfoto.
De straf begint te lopen en na de straf met het voorlopig rijbewijs voor de categorie CE weer naar de Griffie waar ik dus mijn rijbewijs ga terugkrijgen.

Dus het is een zeer omslachtig procedure.

Ik wou dit enkel ter kennis geven deze procedure voor de andere veroordelers die een verbod hebben gekregen voor het recht tot sturen voor 1 of meerdere categorieen maar waarvan men nog mag rijden voor de andere categorieen.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding