Retributie + parkeerautomaat defect

Joeri_J
Berichten: 650

Re: Retributie + parkeerautomaat defect

#16 , 17 aug 2011 13:17

@Gebruiker21
ik ken nog systemen die als ze geen controle kunnen uitvoeren door technische problemen,
dat ze een retributie of 'boeteprijs' hanteren...

Bij sommige staat er dan bij dat er storing was en dat ze dit moeten controleren.
Bij andere staat er niets.
Bij nog andere wordt dit achteraf ('s nachts) gecontroleerd, en wordt de retributie gewoon direct geannuleerd en wordt u geinformeerd van de annulatie...

Dit zijn keuze's die elk systeem maakt natuurlijk :-)
ik vermoed dat iedereen dat weet dat ze betaald hebben toch wel nog herinnert dat hij/zij betaald heeft?
en dit zal aanvechten?
Al kan natuurlijk een vermelding op het ticket hiervan aangeraden zijn...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#17 , 17 aug 2011 14:01

Correct zou zijn dat men helemaal geen retributie uitschrijft als hun controlesysteem faalt. Ik vind het niet te verantwoorden dat men maar een boete geeft terwijl ze helemaal niet kunnen controleren of dit terecht is. Iemand is nog steeds "onschuldig" tot het tegendeel bewezen wordt, in dit land. Dit mag ook gelden voor parkeerboetes, wat mij betreft!

Dat iedereen een onterechte retributie zal aanvechten, durf ik zeker te betwijfelen. Als je op dit forum leest hoe sommige mensen zich in de luren laten leggen, ben ik zeker dat er mensen zijn die zonder nadenken dat ticket zullen betalen, al is het maar om "al de last te vermijden".

Ik vind het maffiapraktijken vinden. Ze zouden hun software perfect zo kunnen maken dat die handheld toestelletjes de melding geven "Database tijdelijk niet bereikbaar" in plaats van "Nummerplaat heeft niet betaald" (of wat er ook moge opkomen in dat geval).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Joeri_J
Berichten: 650

#18 , 17 aug 2011 14:06

Spijtig genoeg willen diegene die de software bestellen dit niet...
Al worden uw argumenten ook aangehaald bij zulke gespreken,
maar zoals je zegt, ze verkiezen soms liever boete te geven en later te annuleren,
dan geen boete te geven en inkomsten te verliezen...

[fantasie mode in overdrive]
hypothetisch zou je een stoorzender in je auto kunnen zetten dat gprs blokkeerd/stoort
en zo vrij kunnen parkeren
(als je weet dat hun software zo werkt...)
[fantasie mode uit]

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#19 , 17 aug 2011 14:40

[fantasie mode in overdrive]
hypothetisch zou je een stoorzender in je auto kunnen zetten dat gprs blokkeerd/stoort
en zo vrij kunnen parkeren
(als je weet dat hun software zo werkt...)
[fantasie mode uit]
In zo'n geval zou men nog steeds de betrokken nummerplaat als "verdachte" kunnen registreren en later alsnog kunnen controleren of de "verdachte" ook "schuldig" is (betaalt heeft via SMS of niet).

Nu worden "verdachten" sowieso als "schuldig" bestempelt en moeten ze zelf maar bewijzen dat ze "onschuldig" zijn.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!


Koen DS
Berichten: 6

#21 , 11 sep 2011 22:55

Tja, in Blankenberge is het nog maar recent zo dat je je eerst moet registreren op een betalend vast nummer in Antwerpen 0.99 euro per minuut; en denk nou niet dat je er op 2 minuten klaar mee bent !
Er wordt ook niet bij verteld dat je moet betalen om de factuur (inderdaad) te "mogen" krijgen !
Is dit wettelijk wel in orde, dat je moet betalen om een pdf factuur te ontvangen ?
Er wordt ook niets verteld over het al dan niet willen ontvangen van bevestigings-sms-jes. Met het paswoord dat men je toestuurt kan je ook niet verder op de site van p-mobile want je hebt natuurlijk ook een gebruikersnaam nodig, en die geven ze in die sms niet door.
Enfin, al bij al kost het parkeren me vandaag veel meer aan telefoonverkeer dan die paar uurtjes parkeergeld !

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#22 , 19 sep 2011 12:57

Mmm, bij P-mobile kun je toch online registreren? Ik heb in ieder geval nooit moeten betalen om een account te openen daar. (wel voor al de rest: facturen krijgen, bevestigings-sms-jes, enz... die laatste heb ik al afgezet).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

WP002
Berichten: 1479

#23 , 20 sep 2011 17:09

Betalen om een factuur te krijgen (electronisch notabene!) vind ik toch ontzettend van de pot gerukt. Bende geldwolven!

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#24 , 21 sep 2011 09:14

Betalen om een factuur te krijgen (electronisch notabene!) vind ik toch ontzettend van de pot gerukt. Bende geldwolven!
Dat vind ik er ook vrij zwaar over. Als je ze op papier wil, is het nog een stuk duurder.

Het feit dat ze je zonder boe of ba een retributie geven als hun systeem defect is, getuigt ook meer van winstbejag dan van klantvriendelijkheid.

BTW: nog geen antwoord gekregen op mijn boze mail terug. Misschien een mailtje nazenden dat ik toch een reactie verwacht? >:-)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Koen DS
Berichten: 6

#25 , 22 sep 2011 17:37

Hoi Tom,
Je kan je inderdaad online registreren, maar met een "gewone" gsm gaat dat niet, en niet iedereen loopt met z'n laptop rond !!
Enne, een antwoord krijgen op je boze mail ? Dan zal je toch nog een paar keer aan de bel moeten trekken !

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#26 , 23 sep 2011 12:49

Koen, ik heb ook maar een "gewone" GSM, hoor. Om online te registreren moet je gewoon naar hun site surfen (van op je computer, niet met je GSM), een account aanmaken en je GSM nummer linken aan dit account. Meer is het niet.

Ik heb mijn boze mail nog eens achtergestuurd en gevraagd of ze ermee bezig zijn of me gewoon negeren (wel in iets beleefdere bewoordingen). Nog steeds geen reactie ;).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Koen DS
Berichten: 6

#27 , 23 sep 2011 16:03

Tom, dàt weet ik ook wel, dat ik niet met m'n gsm moet gaan surfen ! Ik bedoel maar, als ik op vriendenbezoek ga en ik ben nog niet geregistreerd bij P-Mobile, dan moet ik wel via hun vaste lijn registreren ! Voilà !
Benieuwd of je reactie gaat krijgen op je mail, wish you luck !

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#28 , 23 sep 2011 16:59

De eerste keren dat je met P-Mobile parkeert, moet je toch niet geregistreerd zijn? De eerste keren dat ik er gebruik van maakte kon dit perfect. Ik kreeg wel de melding dat ik me achteraf moest registreren op hun website, maar he was niet nodig dit meteen te doen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Koen DS
Berichten: 6

#29 , 23 sep 2011 22:04

Dat is sedert enkele weken veranderd, je moet je nu eerst registreren ! Geld, geld, geld !!

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#30 , 27 sep 2011 09:39

Dat is sedert enkele weken veranderd, je moet je nu eerst registreren ! Geld, geld, geld !!
Ah, OK, dat wist ik niet.

Ondertussen: nog steeds geen reactie van P-mobile of de touristische dienst van Knokke-Heist na het hersturen van mijn mail. Wat een onbeschoftheid! Ze hebben zelfs niet het fatsoen om een deftig antwoord te formuleren als je terechte kritiek hebt op hun systeem. "Betalen en zwijgen" lijkt hun motto te zijn.

Misschien moet ik Test-Aankoop eens contacteren? >:-)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”