"Ik zat niet achter het stuur"

Vandebos
Berichten: 16087

Re: "Ik zat niet achter het stuur"

#16 , 19 jul 2011 17:30

Ok dan, iedereen op dit forum die enige ervaring heeft met de werkwijze van politie rechters zegt u:

- hoe minder excuses (in uw ogen gerechtvaardigd of niet) hoe inschikkelijker de politierechter zich zal opstellen.
- hoe meer tijd u in beslag neemt om te trachten te vergoelijken hoe zekerder dat de rechter strenger zal oordelen.

Wat is er in die twee lijntjes dat u niet begrijpt?

Daarenboven u wordt niet "zwaar" gestraft alsof u dergelijke snelheidsovertredingen dagelijks pleegt. U wordt beoordeeld op die ene vastgestelde overtreding en de bij wet vastgelegde werkwijze voor die ene overtreding. Aangezien het "slechts" om één overtreding handelt zal u waarschijnlijk (afhankelijk van uw gedrag in rechtszaal) met de mildere straf die wetgeving in kwestie toelaat gesanctioneerd worden. Gebeurt het binnen afzienbare tijd nogmaals en is uw dossier inzienbaar, dan zal u met de zwaardere maatregelen geconfronteerd worden.

Een zone 50 is er voor een reden, er dan aan meer dan de dubbele toegelaten snelheid langsvlammen is niet verexcuseerbaar, indien u een ongeluk had veroorzaakt waren je ouders na jouw begrafenis vermoedelijk nu reeds bezig om hun woning te verkopen om de slachtoffers te kunnen vergoeden.

Bent u het niet eens met de wetgeving in zijn huidige vorm en zijn al uw kennissen het eveneens niet eens (wie is er trouwens akkoord met boetes die men moet betalen) kruip dan in de pen/het toetsenbord en begin volksvertegenwoordiger en senatoren aan te schrijven om de wet te veranderen...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
whami
Topic Starter
Berichten: 33

#17 , 19 jul 2011 18:52

Daarenboven u wordt niet "zwaar" gestraft alsof u dergelijke snelheidsovertredingen dagelijks pleegt. U wordt beoordeeld op die ene vastgestelde overtreding en de bij wet vastgelegde werkwijze voor die ene overtreding. Aangezien het "slechts" om één overtreding handelt zal u waarschijnlijk (afhankelijk van uw gedrag in rechtszaal) met de mildere straf die wetgeving in kwestie toelaat gesanctioneerd worden. Gebeurt het binnen afzienbare tijd nogmaals en is uw dossier inzienbaar, dan zal u met de zwaardere maatregelen geconfronteerd worden.
Dus u denkt dat ondanks alles wat tegen me pleit ik een milde straf zou krijgen?
Als ik enkel kort via foto's (banden en remmen) aan de rechter toon dat dit niet mn normale rijstijl is (kort en krachtig - zonder er mega over uit te wijden) zou dit niet een kans hebben te kunnen helpen zonder grote kans op negatieve in vloed? Dit als enige 'excuus' waarbij ik enkel expliciet aantoon dat dit niet mn normale rijstijl en ook bij zeggen dat ik de feiten niet ontken en het ik begrijp dat ik anderen in gevaar heb gebracht, en verder wat gemeend 'ja mijnheer' zeggen.
Is dat niet goed?

Lightning

#18 , 19 jul 2011 19:06

Wat Vandebos zegt is dat u beoordeeld wordt op een momentopname, namelijk die ene overtreding die u begaan hebt. U zal dus de straf krijgen die passend is bij die momentopname. Dat houdt dus automatisch in dat wat u voor en na die momentopname allemaal uitricht in het verkeer (goed of slecht) van geen belang is, maar dat schijnt u niet te willen begrijpen. U mag zich dus perfect aan de wegcode houden en in een zwak moment een zware overtreding begaan, dan is het enkel dat zwak moment dat (jammer genoeg voor u) van belang is voor het bepalen van de strafmaat.

Reclame

bartvdv
Berichten: 1911

#19 , 19 jul 2011 19:28

Eigenlijk zou dat meesturen van foto's wel een keer tegen jou gebruikt kunnen worden. Aan de hand van de aard van de slijtage van de banden kan je afleiden of iemand wel of geen rijkunde bezit. Een band die overwegend in het midden van het loopvlak is afgesleten duidt op een bestuurder die eigenlijk niet kan rijden, geen bochtentechniek bezit en zijn machine dus ook nooit onder controle zal kunnen houden in een gevarensituatie; en dus geen goed bestuurder is. Een band die op de zijkanten is afgesleten duidt net wel op een bestuurder die weet hoe je met een motor om moet gaan. Tijdens de zomer als al die motors aan de terrasjes staan geparkeerd kan je de amateurs in hun lederen pak er zo uithalen.

En ik ken minstens één politierechter die ook van snelle motoren houdt.

whami
Topic Starter
Berichten: 33

#20 , 19 jul 2011 19:31

Wat Vandebos zegt is dat u beoordeeld wordt op een momentopname, namelijk die ene overtreding die u begaan hebt. U zal dus de straf krijgen die passend is bij die momentopname. Dat houdt dus automatisch in dat wat u voor en na die momentopname allemaal uitricht in het verkeer (goed of slecht) van geen belang is, maar dat schijnt u niet te willen begrijpen. U mag zich dus perfect aan de wegcode houden en in een zwak moment een zware overtreding begaan, dan is het enkel dat zwak moment dat (jammer genoeg voor u) van belang is voor het bepalen van de strafmaat.
Ok, dus ik moet mn text veranderen naar:
"Ja mijnheer, Ja mijnheer, zeker mijnheer, natuurlijk mijnheer, Ja mijnheer, Ja mijnheer, Ja mijnheer, Ja mijnheer, ...":p

Kwa kledij, hemdje? Zal sowieso met een Jeans zijn, heb niets anders, zal een donkere nemen.
Laatst gewijzigd door whami op 19 jul 2011 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.

whami
Topic Starter
Berichten: 33

#21 , 19 jul 2011 19:36

Eigenlijk zou dat meesturen van foto's wel een keer tegen jou gebruikt kunnen worden. Aan de hand van de aard van de slijtage van de banden kan je afleiden of iemand wel of geen rijkunde bezit. Een band die overwegend in het midden van het loopvlak is afgesleten duidt op een bestuurder die eigenlijk niet kan rijden, geen bochtentechniek bezit en zijn machine dus ook nooit onder controle zal kunnen houden in een gevarensituatie; en dus geen goed bestuurder is. Een band die op de zijkanten is afgesleten duidt net wel op een bestuurder die weet hoe je met een motor om moet gaan. Tijdens de zomer als al die motors aan de terrasjes staan geparkeerd kan je de amateurs in hun lederen pak er zo uithalen.

En ik ken minstens één politierechter die ook van snelle motoren houdt.
Hopen dat ik die tegen kom? :p
Mijn banden zijn niet tot helemaal aan de zijkant afgesleten maar dat ligt niet zo aan mn rijstijl maar wel aan mn moto die slechts 150kg weegt (weinig voor moto) en die niet genoeg druk op de grond zet om stabiel genoeg te zijn om tot helemaal aan de zijkanten te gaan. Ook kan er max achterband op van 130 (breedte) en daarin is het moeilijk degelijk band voor te vinden. Rij maar op een 250 cc.

Vandebos
Berichten: 16087

#22 , 19 jul 2011 20:01

Wat Vandebos zegt is dat u beoordeeld wordt op een momentopname, namelijk die ene overtreding die u begaan hebt. U zal dus de straf krijgen die passend is bij die momentopname. Dat houdt dus automatisch in dat wat u voor en na die momentopname allemaal uitricht in het verkeer (goed of slecht) van geen belang is, maar dat schijnt u niet te willen begrijpen. U mag zich dus perfect aan de wegcode houden en in een zwak moment een zware overtreding begaan, dan is het enkel dat zwak moment dat (jammer genoeg voor u) van belang is voor het bepalen van de strafmaat.
Ok, dus ik moet mn text veranderen naar:
"Ja mijnheer, Ja mijnheer, zeker mijnheer, natuurlijk mijnheer, Ja mijnheer, Ja mijnheer, Ja mijnheer, Ja mijnheer, ...":p

Kwa kledij, hemdje? Zal sowieso met een Jeans zijn, heb niets anders, zal een donkere nemen.

Ja, ja, ja en ja. Is het eerlijk? daar laat ik me niet over uit maar het geeft je wel de grootste garantie op het minimale aan kleerscheuren... Nooit vergeten dat rechters slechts bij zeer hoge uitzondereing beleidsmakers zijn, ze dienen om de wet correct en objectief uit te voeren. Dat is een onpersoonlijke en in feite ondankbare job, zeker als je ermee rekening houdt dat de meeste rechters goede advocaten waren die zijn geslaagd voor moeilijk examen. Goede advocaat is een empathische advocaat die zijn cliënt met alle mogelijke objectieve en subjectieve elementen zal verdedigen....

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”