Wel of geen advocaat

whami
Topic Starter
Berichten: 33

Wel of geen advocaat

#1 , 18 jul 2011 23:23

Ik heb een snelheidsovertreding, advocaat?
Laatst gewijzigd door whami op 19 jul 2011 15:53, 2 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 18 jul 2011 23:43

Bij zo'n gigantische snelheidsovertredingen vooral geen "verzachtende omstandigheden" uit uw duim proberen te zuigen. Zelf naar de rechtbank en vooral "Ja meneer, nee meneer, het zal niet meer gebeuren meneer" en afwachten wat het verdikt zal zijn.
Ik betwijfel of voor deze overtreding een advocaat uw enig voordeel gaat bieden (tenzij u van uzelf weet dat u zich niet aan bovenstaande gaat kunnen houden)? Reken niet op voorwaardelijke straffen of minimum straffen.

whami
Topic Starter
Berichten: 33

#3 , 19 jul 2011 00:10

Hidden by cookiemonster
Laatst gewijzigd door whami op 19 jul 2011 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#4 , 19 jul 2011 08:27

De enige verzachtende omstandigheid die ik kan inroepen is dat het vlak na mn examens gebeurt was en dat ik mn stress ff kwijt moest en hiervoor de verkeerde manier had gekozen... Op het moment van de overtreding wist ik dat ik te snel ging maar had geen idee dat het zo extreem was. Op dat moment had ik ook nog enorm slaaptekort van na de examens en was er met mn kop helemaal niet bij. Dit is natuurlijk geen excuus en zal me wellicht ook niets helpen. Ik wist zelfs dat er op die plaats en flitspaal stond en toch zo extreem, toen ik die boete zag dacht ik eerst dat het helemaal niet kon tot ik de datum zag en me herinnerde wat ik die dag gedaan had.
als je die 'verzachtende' omstandigheid wil uitleggen aan de rechter riskeer je volgens mij een levenslang rijverbod
ik zou gewoon doen zoals Lightning zegt
veel berouw
een advokaat kan in jouw geval niet echt veel nuttig doen
je reed te snel en je betwist dit ook niet
de euro's aan boete die je zou uitsparen geef je dan aan de raadsheer
Omdat ik jong ben en vele motorrijders ook echt slecht rijden zal ik daarvoor mogen opdraaien en als voorbeeld gesteld worden gezien mn leeftijd. Waar is de eerlijkheid daar in?
jij bent ook één van die 'vele' motorrijders die slecht rijden, en daardoor de anderen een slechte naam geven
je leeftijd heeft daar weinig mee te maken
of vind je dat je het goede voorbeeld gegeven hebt?

in het verkeer is er geen eerlijkheid
enkel de wegcode
die moet je bewust volgen van het moment dat je de sleutel in het contact steekt tot het moment dat je hem eruit haalt
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

whami
Topic Starter
Berichten: 33

#5 , 19 jul 2011 12:25

Hidden by cookiemonster
Laatst gewijzigd door whami op 19 jul 2011 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.

whami
Topic Starter
Berichten: 33

#6 , 19 jul 2011 12:32

Hidden by cookiemonster
Laatst gewijzigd door whami op 19 jul 2011 15:54, 2 keer totaal gewijzigd.

sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#7 , 19 jul 2011 12:34

Volgens jou zou dus iedereen die eens een foutje maakt direct een serieuze straf moeten krijgen? Niet dat ik constant zo rij maar natuurlijk denkt iedereen dat steeds zolang ze het zelf niet zijn.
Ik ken mensen die me al verteld hebben wat zij allemaal uitgestoken hebben. Na de examen gaan ze volop aan de drugs en alcohol, weet je wat die allemaal uitgestoken hebben op die momenten? Ze hebben verschillende mensen in het ziekenhuis geslagen. Wat hebben zij gekregen van straf? NIETS. Omdat ik dan 1x (was eigenlijk 2x maar blijkbaar maar 1 keer geflitst) me eens op fouto manier ga afreageren zou ik direct duizenden euro's moeten betalen en mn rijbewijs verliezen. Je hoort mensen vaak zeggen dat het rechtssysteem niet fair is, je kan toch onmogelijk zeggen dat mijn geval eerlijk is? Als je alleen al aan iemand zegt dat je met de moto rijd denken ze meteen al dat je een verkeersaggresor bent, krijg je dan eens een boete dan denken ze dat dit je standaard rijgedrag is. Omdat het toevallig is dat ik op mn slechte moment daar voorbij reed zou dit niet kunnen, maar men vergeet dat toeval alleen een bepaling is van weinig kans maar niet van onmogelijk.
lees eens je eigen tekst en je zal me gelijk geven
ik kan je maar de raad geven om in de rechtzaal enkel met ja en neen te antwoorden
als je daar hetzelfde verhaal doet als hier ben je nog niet thuis
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

whami
Topic Starter
Berichten: 33

#8 , 19 jul 2011 12:38

Hidden by cookiemonster
Laatst gewijzigd door whami op 19 jul 2011 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#9 , 19 jul 2011 12:41

En voor het betalen van de boete en het behalen van uw nieuw rijbewijs kan je misschien uw moto verkopen? :mrgreen:
Waarom zou geen drugs gebruiken of geen alkohol drinken u het recht geven om wel een snelheidsovertreding te maken? Probeer dat maar aan de rechter uit te leggen, en je krijgt gegarandeerd levenslang rijverbod.
Dus wees deze keer slim en zeg alleen maar ja en nee en excuus meneer de rechter.

whami
Topic Starter
Berichten: 33

#10 , 19 jul 2011 12:47

Hidden by cookiemonster
Laatst gewijzigd door whami op 19 jul 2011 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Lightning

#11 , 19 jul 2011 12:56

Misschien dat u toch maar beter een advocaat neemt en die het woord laat voeren. Als U zich in de rechtbank ook zo in bochten gaat wringen om uw overtreding goed te praten gaat de rechter not amused zijn, wat uw straf zeker niet ten goede gaat komen. Nogmaals er zijn GEEN verzachtende omstandigheden in uw geval. Uw banden, uw remmen, ... doen niet ter zake. U hebt (veel) te hard gereden, punt.

Fore
Berichten: 1298

#12 , 19 jul 2011 12:57

U reed 111 waar u 50 mag... en u denkt hier te onder uit te praten...


u heeft een zware fout begaan en deze proberen anders in te kleden zal alleen maar in uw nadeel uitvallen


ik stel voor dat u gewoon andere topics over dit onderwerp leest, ze zullen allemaal hetzelfde zeggen

Gewoon: Ja meneer, nee meneer. Het zal niet meer gebeuren
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

whami
Topic Starter
Berichten: 33

#13 , 19 jul 2011 13:04

Hidden by cookiemonster
Laatst gewijzigd door whami op 19 jul 2011 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Fore
Berichten: 1298

#14 , 19 jul 2011 13:09

u mag nog de veiligste zijn van het land.... u reed 111 waar u 50 mocht. Dus op dat moment zeer onveilig...

een contradictie niet?

dus waarom zou iemand die altijd veilig rijd, zich wat minder voelt, ineens 111 gaan rijden en nog belangrijker, doet die dat vaker?
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Lightning

#15 , 19 jul 2011 13:11

Veel succes

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”