Wel of geen advocaat

whami
Topic Starter
Berichten: 33

Re: Wel of geen advocaat

#31 , 19 jul 2011 14:38

Hidden by cookiemonster
Laatst gewijzigd door whami op 19 jul 2011 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
whami
Topic Starter
Berichten: 33

#32 , 19 jul 2011 14:39

Hidden by cookiemonster
Laatst gewijzigd door whami op 19 jul 2011 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#33 , 19 jul 2011 14:40

Ik kan mijn ogen echt niet geloven 61 km te snel op een plaats waar men 50 km mag, dus misschien een bebouwde kom, en je doet als of er niks gebeurt is, ik heb regelmatig een boete voor snelheid maar dit is dan 3 a 5 km te snel en ik moet ook betalen ondanks het me ook spijt.

Ik denk dat je best de hierboven aanbevelingen van de andere forumers best volgt, beleeft zijn en je boete ondergaan want dit winnen zit er zeker niet in.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Fore
Berichten: 1298

#34 , 19 jul 2011 14:41

Ik studeer biochemie...

En mijn studietraject is ook niet over rozen gegaan (eerste jaar 8 herexamens) en dat doet pijn, maar dat praat niets goed....

Je moet het zien als een wake up call

Oftewel is de studie te zwaar en moet je veranderen

Oftewel herpak je en doe je je best...
Ik heb uiteindelijk die zomer niks anders gedaan dan gestudeerd en ben toen op 7/8 vakken geslaagd en 1 vak heb ik kunnen tolereren...
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Joeri_J
Berichten: 650

#35 , 19 jul 2011 14:56

Toch normaal dat ik dan not amused ben en me moet afreageren
Deze zin zeker tegen de rechter zeggen...


edit:
Maar nu serieus,

Er zijn andere manieren om je af te reageren,
dan met andere levens te spelen...

Indien u problemen blijft hebben met u "af te reageren",
kan u altijd gratis advies/hulp vragen ( bvb: http://www.caw.be/" onclick="window.open(this.href);return false; )
Laatst gewijzigd door Joeri_J op 19 jul 2011 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Vandebos
Berichten: 16087

#36 , 19 jul 2011 15:03

In het Engels heeft men een mooie uitdrukking.

"If you can't stand the heat, stay out of the kitchen"

U heeft een overtreding begaan, u bent betrapt (met een onweerlegbare foto notabene), u zal naar de letter van de wet gestraft worden, dat is de taak van de rechter namelijk, de wet zoals deze wordt vastgelegd door Kamer en Senaat toepassen op de dossiers die zijn balie passeren.

In uw geval? Zoals reeds enige keren hier aangehaald:

"Ja meneer rechter ik heb als domme kl*** een zeer zware overtreding begaan. Ik aanvaard uw vonnis edelachtbare en kan u enkel vragen rekening te houden met het feit dat ik tot hiervoor geen enkele overtreding heb begaan en u enkel kan beloven dat dit nooit meer zal gebeuren. Dank u meneer rechter."

Dan vingers kruisen en misschien op voorhand een kaarsje gaan branden (baat het niet, schaad het niet)

Hopelijk dient u niet voor de politierechter in Dendermonde te verschijnen...

mava105
Berichten: 22269
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#37 , 19 jul 2011 15:54

"Ben je aangehouden? Zo niet, laat ze maar bewijzen dat jij reed. Boete moet je dan alsnog betalen, rijbewijs mag je houden. Tenminste, zo gaat dat hier in Nederland."

Iemand hier een antwoord op?
Ben jij dan uit Nederland? Mag dat daar dan wel? :lol:

sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#38 , 19 jul 2011 16:01

Voor jullie lijken die boetes ook heel normaal maar jullie juristen verdienen ook tonnen geld, voor jullie is zo een boete geen probleem. Ik kan dit niet betalen.
ik ben geen jurist
en ik vermijd boetes op te lopen die ik niet kan betalen
ik moet eigenlijk zeggen dat ik bij de paar % ben die redelijk strikt de wegcode volgen
en dat betaalt zich terug door het ontbreken van boetes
of toch bijna (twee keer geflitst 51/50 en 72/70)
en dat is dan een misrekening van mij en daar heb ik geen spel van gemaakt
en dat ik daarom om een 2de kans vraag
die zal je wel krijgen na het opnieuw behalen van je rijbewijs ;)
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

whami
Topic Starter
Berichten: 33

#39 , 19 jul 2011 17:14

Die zal je wel krijgen na het opnieuw behalen van je rijbewijs ;)
Mn rijbewijs opnieuw halen zou ik degelijke straf vinden als er daar bovenop slechts een minimale boete gegeven wordt aangezien opleiding 800+€ kost.

Btw, ik ben nog niet echt gedagvaard (geen brief ervan) enkel die antwoordbrief waar ik het over had. Een rechtszaak is normaal gezien bijna onvermijdelijk in dit soort situaties, maar bestaat er geen manier waarop ik de openbare aanklager kan vragen om een minnelijke schikking (bv 2 maanden rijverbod + 55€ boete + verplicht bijwonen van een spreekbeurt over de mogelijke gevolgen van overdreven snelheid + x aantal uren extra rijles volgen -wat bakken geld kost-)

mava105
Berichten: 22269
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#40 , 19 jul 2011 19:45

de openbare aanklager
Je staat hier toch (nog) niet voor het assisenhof :lol:

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#41 , 19 jul 2011 19:48

Als je meer dan 30 per uur te snel rijd is er geen minelijke schikking mogelijk, en dan is de boete ook al 350€ als minnelijke schikking.

De maximume boete is 2750€ en maximum 5 jaar rij verbod, maar zo zal het zeker niet zijn..
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

lanakvas
Berichten: 9

#42 , 25 jul 2011 21:23

Beste,

Uiteraard maakte je een fout, dus moet je de gevolgen ook kunnen dragen.
Maar, wie nooit een fout maakt, werpe de eerste steen.

Bij vaststellingen die politiediensten doen zijn er ook regels waaraan zij zich aan moeten houden, bv ijking van de toestellen, een brevet van politie-agent om die bepaalde vaststellingen te mogen doen, ...
Voor deze zaken is het soms wel nuttig om een beroep te doen op een advocaat.
Je zal hem dus de exacte omstandigheden moeten weergeven en de vaststellingen die omschreven zijn in het proces-verbaal.
Ga naar een advocaat en leg hem alles uit. Een serieuze advocaat zal je kunnen vertellen of je kans hebt....

Veel succes !

Vandebos
Berichten: 16087

#43 , 25 jul 2011 21:45

Van de 10.000den overtreders die jaarlijks (op een totaal van 2.8miljoen pv's voor overtreding van de toegelaten snelheid) trachten door middel van het betwisten van de accuraatheid van het meettoestel aan hun boete te ontsnappen zijn er enkelingen die hun gelijk halen. De anderen kunnen er zwart op wit zeker van zijn dat, na controle van hun ongefundeerd argument, de rechters hiermee terdege rekening houden in de strafmaat.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”