verkeersvrije straat welke boete

Donald-V
Topic Starter
Berichten: 18

verkeersvrije straat welke boete

#1 , 17 jul 2011 19:39

Hallo !

Verleden week voor mij werk met een camionette in een verkeersvrije straat gereden .

De klant wees me erop dat ik daar eigenlijk niet in mocht en dat er camera's hingen .

Maar snel uit de straat gereden en kon bij de klant een garage binnen rijden .

Wat zal de te betalen boete zijn ?

Zijn er dan geen uitzonderingen voor mensen die daar voor hun werk moeten zijn om zware toestellen te plaatsen en dergelijke ?

Het kan toch niet dat iemand een zwaar toestel helemaal door die winkelstraat moet sleuren .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Donald-V
Topic Starter
Berichten: 18

#2 , 17 jul 2011 19:40

Hallo !

Verleden week voor mij werk met een camionette in een verkeersvrije straat gereden .

De klant wees me erop dat ik daar eigenlijk niet in mocht en dat er camera's hingen .

Maar snel uit de straat gereden en kon bij de klant een garage binnen rijden .
Klant had niet gemeld dat ik er een garage van het concern kon binnerijden via een andere weg .

Wat zal de te betalen boete zijn ?

Zijn er dan geen uitzonderingen voor mensen die daar voor hun werk moeten zijn om zware toestellen te plaatsen en dergelijke ?

Het kan toch niet dat iemand een zwaar toestel helemaal door die winkelstraat moet sleuren .

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 17 jul 2011 20:06

Stond er aan het begin van de straat geen wit bord met de uren van toegelaten leveringen? Tijdens die uren zal er geen bekeuring worden uitgeschreven.En het is niet omdat er camera's hangen dat je een bekeuring zal ontvangen. Die dienen op die plaatsen voor andere dingen, en niet voor verkeersovertredingen.

Reclame

Turaki
Berichten: 6870

#4 , 17 jul 2011 20:59

Verkeersvrije straat: hoe staat dit aangegeven? Was dit met een bord type C3 (verkeer in alle richtingen verboden)? Zo ja, hing hier een onderbord dat bepaalde categorieën verkeer toeliet, of verkeer tijdens bepaalde periodes?

Donald-V
Topic Starter
Berichten: 18

#5 , 17 jul 2011 21:20

Ja sorry .

Maar dat weet ik dus echt niet hoor en het is een eindje van mij thuis af en zie het dus ook niet zitten om daar terug naartoe te rijden .

Laten we nemen dat ik buiten de uren die vermeld staan op het bord erdoor ben gereden .

Turaki
Berichten: 6870

#6 , 17 jul 2011 21:33

Overtreding 1e graad: onmiddellijke inning: 50€; minnelijke schikking: 60€; rechtbank: 55 tot 1375€. Geen verval van recht tot sturen.

Donald-V
Topic Starter
Berichten: 18

#7 , 18 jul 2011 15:57

Valt nog mee .
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het mij toch 150 € zou gaan kosten .

Toch bedankt allemaal

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”