retributiebon bij fout parkeren: mag dat?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Re: retributiebon bij fout parkeren: mag dat?

#31 , 11 apr 2012 12:55

Dus met andere woorden: ik moet zo'n bordje met mijn nummerplaat en een magneet kopen en als ik er sta, dat even op de poort kleven? ;-).
Opletten dat de eigenaar van de poort geen klacht indient wegens beschadiging...
Ik zou het uiteraard doen met medeweten en goedkeuren van de eigenaar.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#32 , 25 mei 2012 20:03

Ik kreeg onlangs een retributiebon van vinci park terwijl ik op een gearceerde zone stond naast parkeerplaatsen. Vinci park beweert dat zij retributiebonnen mogen uitschrijven in heel de binnenstad, en dat de bon dus geldig is. Volgens mij mogen zij toch geen bon uitschrijven indien ik op een plaats sta dat officieel geen parkeerplaats is. of vergis ik mij?
Er is intussen een arrest van Cassatie dat dit niet kan.
Ik denk zelfs dat het er al was toen deze vraag gesteld werd.

- Parkeerbedrijf is niet bevoegd voor de vaststellingen ;
- Parkeerbedrijf overtreedt daarmee zelf de wet (mag geen persoonsgegevens verzamelen inzake niet-gedepenaliseerde overtredingen)
- de vrederechter evenmin, aangezien het om een strafrechtelijk strafbare inbreuk gaat, daar er geen parkeerplaats is waar een geldige retributie op kan geheven worden.


In Diest had verkeers(on)"kundige" Zatte Flor mee bekokstoofd dat men retributies ging uitdelen in gans de zone betalend parkeren ...

http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... d=RV35QA2H" onclick="window.open(this.href);return false;

en nog een arrest van Cassatie over de struikrovers van Antwerpen / GAPA

http://tinyurl.com/7qo39c5" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”