fout geparkeerd

lwillems
Topic Starter
Berichten: 5

fout geparkeerd

#1 , 09 jul 2011 08:47

Mijn vriend woont en werk in het buitenland en is daar ook gedomicilieerd (in Nederland). Hij parkeert met mijn wagen (met Belgische nummerplaten) voor mijn garage maar die is niet breed en mijn huis staat op een hoek dus hij staat met 2 wielen op het voetpad. Altijd hetzelfde probleem, je probeert dat wel te vermijden en je denkt niet dat het op zondag veel zal uitmaken maar toch bingo: boete van 110 Euro.

Hij schrijft een brief (vanuit Nederland), legt de situatie uit, zegt dat hij niet akkoord gaat, enzovoort. Dan is het een tijdje stil en dan denkt een mens: hier zijn we toch blijkbaar vanaf. Niet dus; brief in de bus (in Nederland!) van het parket met het verzoek om 110 Euro te betalen.

Wat doen? Gewoon betalen, uiteindelijk mag je niet met je 2 wielen op het voetpad staan. Of gewoon negeren: in Nederland zullen ze hem toch nooit niet gaan dagvaarden? Of toch wel? Mijn vriend erkent dat hij de overtreding begaan heeft en betaalt als hij moet betalen maar als we 110 Euro kunnen uitsparen, tja, dan doen we dat natuurlijk wel...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#2 , 09 jul 2011 13:32

Het is wel UW wagen dus men zal uiteindelijk bij u terechtkomen.
Trouwens uw nummerplaat wordt ook gesignaleerd....

bull
Berichten: 1

#3 , 25 jul 2011 15:53

op 15/o7 stond ik geparkeerd in gent nieuwpoort met gehandicptenkaart voor de ruit om die persoon weg te brengen na terugkomst vond ik een ticket van 50euro voor geen parkeerticket op 25/07 gebeld naar parkeerbedrijf kreeg gewoon te horen je stond op bewoners plaats voor gentsefeesten terwijl die feesten pas op 16/07 begonnen bij verdere uitleg kreeg ik al direkt te horen da ik ze moest betalen of een deurwaarder te zien kreeg vind da echt schandalig de stad gent en zijn parkeerbeleid zijn echt gansterpraktijken die ze toepassen hebben mij altijd gezegd dat een gehandicaptenkaart ovral geldig is om die persoon weg te brenen

Reclame

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 25 jul 2011 16:07

hebben mij altijd gezegd dat een gehandicaptenkaart ovral geldig is om die persoon weg te brenen
Hangt af van gemeente tot gemeente

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”