Rijden onder invloed

Nevermore
Topic Starter
Berichten: 4

Rijden onder invloed

#1 , 30 jun 2011 21:15

Geachte,

Ik ben vorig jaar op 4 september 2010 tegengehouden geweest door de politie wegens rijden onder invloed.

Ik ben veroordeeld voor artikel 34.2

Ik moet voor de rechtbank verschijnen maar heb nog steeds geen bericht gehad.

Ik weet dat ik zwaar in de fout ben gegaan en moet boeten voor mijn fout.

Mijn vraag is aan welke straf ik me mag verwachten, en alsook ik de geldboete maandelijks kan afbetalen?

Dank U bij voorbaat.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Tope
Berichten: 916

#2 , 30 jun 2011 22:56

Enkele nuttige tips:
Het kan nog wel even duren voor je het vonnis zal ontvangen.
Als je rechtsbijstand hebt, dan kan je via deze verzekering een aanspraak maken op een advokaat om je bij te staan.
Wanneer je rijverbod krijgt en je je wagen nodig hebt voor je werk kan je de rechter om een aangepaste regeling verzoeken.
Bij mijn weten kan een geldboete maandelijks afbetaald worden.

j.demoor
Berichten: 10360

#3 , 02 jul 2011 10:30

“Art.34...§ 2. met geldboete van 200 euro tot 2 000 euro, wordt gestraft :1° hij die op een openbare plaats een voertuig...bestuurt...terwijl de ademanalyse een alcoholconcentratie van ten minste 0,35 milligram per liter uitgeademde alveolaire lucht meet of de bloedanalyse een alcoholconcentratie van ten minste 0,8 gram per liter bloed aangeeft...Art.38.§ 1. De rechter kan het verval van het recht tot het besturen van een motorvoertuig uitspreken :1° indien hij veroordeelt wegens overtreding van de artikelen 34...”(16 MAART 1968. - Wet betreffende de politie over het wegverkeer).

“Art.1...dat de geldboeten...met vijfenveertig decimes is verhoogd...“(5 maart 1952 Wet betreffende de opdecimes op de strafrechtelijke geldboeten).

’met vijfenveertig decimes verhoogd’ = x[(10+45)/10]= x 5,5

“Art.29.Bij iedere veroordeling tot een criminele of correctionele hoofdstraf spreekt de rechter de verplichting uit om een bedrag van 25 EUR te betalen als bijdrage tot het Fonds. Dit bedrag is onderworpen aan de verhoging voorzien in de wet van 5 maart 1952 betreffende de opdeciemen op de strafrechtelijke geldboeten”(1 AUGUSTUS 1985. - Wet houdende fiscale en andere bepalingen).

“Art.85.Indien verzachtende omstandigheden aanwezig zijn, kunnen de gevangenisstraffen, de werkstraffen en de geldboeten onderscheidenlijk tot beneden acht dagen, vijfenveertig uren en zesentwintig EUR worden verminderd, zonder dat zij lager mogen zijn dan politiestraffen...”(8 juni 1867 Strafwetboek).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 02 jul 2011 18:29

Afbetaling als het wordt aangevraagd EN toegestaan.

Dedecker
Berichten: 3

#5 , 27 jul 2011 22:04

Mijn zoon reed 's nachts op een parking tegen een boom. De auto was van zijn vriend, die de auto tot op de parking had gereden. Zowel mijn zoon als zijn vriend waren onder invloed. Mijn zoon had 0,95 promile in zijn bloed, zijn vriend 0,65. De vriend verklaarde dat hij had gereden tot op de parking. Daar heeft mijn zoon hem gevraagd of hij ook eens mocht rijden (enkel en alleen op de parking)...Gelukkig hoorden buurtbewoners de auto tegen een boom rijden en verwittigden de politie. Beiden dienden onmiddellijk(GELUKKIG!!!) hun rijbewijs af te geven voor een periode van 15dagen. De vriend verklaarde dat hij op de openbare weg had gereden tot op de parking. Mijn zoon enkel op de parking. Dit is ook te lezen in de processen verbaal. Mijn zoon heeft zijn rijbewijs nog maar sinds vorig jaar :-((. Hopelijk gebeurt dit NOOIT meer... Graag had ik geweten wat de gevolgen zullen zijn...

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”