iemand ervaring met parkeerboetes?

rikje
Topic Starter
Berichten: 1

iemand ervaring met parkeerboetes?

#1 , 14 dec 2005 17:15

Hallo,

Onlangs kreeg ik parkeerboete in de bus en moet eerlijk zeggen dat ik bijna omver viel van het bedrag: 50 euro. Het was reeds donker, rond 21h30 (half uur voordat hun dienst erop zat) in een straat waar het bord helemaal in begin van straat stond dus ik had bord natuurlijk niet opgemerkt en ja zoals altijd stond er al hele rij auto's. Ik heb ondertussen al eerste brief/PV gekregen van de politie. Een vriendin-advocate van mij vertelde dat ik niet moest betalen en de volgende brief moest afwachten in de hoop dat ze het zouden seponeren. Nu is mijn vraag of dit een goed idee was. Het bedrag zal toch niet verhoogd worden? Heeft iemand ervaring met parkeerboetes al dan niet betalen?

groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sperwer
Berichten: 1155

#2 , 15 dec 2005 20:53

je stond dus wel fout volgens de wegcode en het is niet omdat iedereen in de vaart springt dat je er moet achter springen.
Wat die boete betreft, je hebt er nu een gokspel van gemaakt.
je heb dus kans dat ze inderdaad in de vuilbak belandt, maar even veel kans dat ze wel voor komt en .....
Dit is het leuke dat je advocaat niet had gezegt dus, zelfs als je dan nog maar 50? moet betalen krijg je er gratis de gerechts kosten bij.

Gast

#3 , 14 jan 2006 20:14

Ook ik heb een parkeerboete gekregen, nu op het papiertje staat een straat waar ik niet stond. Natuurlijk kan ik dat niet bewijzen, maar het huisnummer dat op mijn briefje staat bestaat niet in die straat. Heb ik hier een punt dat ik niet hoef te betalen. Het huis bestaat namelijk niet.

Reclame

sperwer
Berichten: 1155

#4 , 14 jan 2006 20:44

als straat bestaat heeft ieder perceel een huisnummer pas als het laatste huis een kleiner nummer heeft dan het opgegeven nummer heb je een punt om naar de politierechtbank te stappen tenzij je kan bewijzen dat jij niet met je wagen kon zijn op dat punt of het merk en type niet kloppen met jou wagen.

sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#5 , 16 jan 2006 08:26

Ook ik heb een parkeerboete gekregen, nu op het papiertje staat een straat waar ik niet stond. Natuurlijk kan ik dat niet bewijzen, maar het huisnummer dat op mijn briefje staat bestaat niet in die straat. Heb ik hier een punt dat ik niet hoef te betalen. Het huis bestaat namelijk niet.
ze zullen dat later gewoon rechtzetten
als ge nu niet betaalt, komt er gegarandeerd 10 euro bij om te beginnen
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”