onterechte boete op plaats waar ik nooit geweest ben

blenchi
Topic Starter
Berichten: 2

onterechte boete op plaats waar ik nooit geweest ben

#1 , 14 jun 2011 10:46

Beboet voor fout parkeren in Gent, januari 2011, terwijl ik thuis werkte. Sinds vorige zomer ben ik niet meer in Gent geweest, dus kan ik daar onmogelijk fout parkeren in januari. Aangezien ik thuis was en mijn wagen voor mijn deur geparkeerd stond (ik woon in de Antwerpse kempen) krijg ik toch een boete voor foutief parkeren op een oversteekplaats. Noch ik, noch mijn wagen zijn op dat moment in Gent of in de omstreken aanwezig geweest. Mijn verzoek om deze boete te seponeren werd geweigerd.
Makkelijke manier om geld in te zamelen van burgers die ter goeder trouw zijn.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fore
Berichten: 1298

#2 , 14 jun 2011 11:05

kan u bewijzen dat u en uw auto thuis waren?
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 14 jun 2011 11:45

Werd in het PV het merk en kleur van uw wagen vermeld?
Tegenwoordig worden nogal wat valse nummerplaten op een wagen met dezelfde kenmerken en merk gevezen. Ik denk niet dat die parkeerwachten de echtheid van een nummerplaat nakijken.

Reclame

blenchi
Topic Starter
Berichten: 2

#4 , 14 jun 2011 12:27

De bekeuring werd geconstateerd door een agente en niet door een parkeerwachter. Het type van de wagen klopte, kleur was niet aangeduid. Het lijkt me makkelijk om via de nummerplaat de inschrijving van de wagen op te zoeken.
Het probleem is dat ik op dat moment thuis werkte en dus geen voldoende bewijs kan leveren dat ik me niet op die plaats bevond.
Ik weet echter voor mezelf dat ik sinds de zomer van 2010 niet meer in Gent ben geweest, maar ik kan onvoldoende bewijs voorleggen dat ik op het aangeduide uur op die plaats ben geweest.
Tevens heeft er niemand anders met mijn wagen gereden. Noch ik, noch het voertuig waren op de aangeduide plaats.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 16 jun 2011 14:30

Hebt u geen contact gehad met andere werknemers terwijl u thuis werkte? Die zouden kunnen verklaren dat u weldegelijk thuis werkte (eventueel kan uw werkgever dit verklaren?). Het moet verder toch ook mogelijk zijn om iemand te vinden die uw wagen voor de deur zien staan heeft die dag? (tenzij het al een héle tijd terug is, natuurlijk, en uw buren het zich niet meer herinneren).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”