Snelheidsovertreding PV (verkeerde plaats op PV,..)

plex454
Topic Starter
Berichten: 21

Snelheidsovertreding PV (verkeerde plaats op PV,..)

#1 , 13 jun 2011 14:17

Dag,

Ik ben onlangs tegengehouden door een anonieme wagen op de Boudewijnlaan in genk richting hasselt. Dit is een baan waar je 120 mag rijden.

-Ik reeds op het moment rond 150 op mijn teller, te snel dus, en ook een ongepaste snelheid. Dat geef ik toe, en de boete hiervoor is 100 euro (naargelang men mij zegt). Op de PV staat vermelding van 140+.

-Ik krijg nu een PV in de bus, waarop staat dat ik deze overtreding heb begaan op de Henry Fordlaan, waar 90 is toegestaan. In principe zou men mijn rijbewijs moeten inhouden indien die vaststelling correct zou zijn. Maar op de PV staat dus ook dat ik 100 euro moet betalen.

-Ik ben dus geneigd om gewoon de boete te betalen, maar eigenlijk klopt de vaststelling van de agent niet, want het gaat om de Boudewijnlaan, maar niet de Henry Fordlaan.
-Moet ik bezwaar aantekenen of niet? In die zin om te vragen de PV te corrigeren en er de juiste locatie op te vermelden.
-Het gaat me niet om de 100 euro, maar wel om het feit dat ik geen 150 ga rijden, waar 90 mag.
-Als ik dit betaal, is de zaak dan afgedaan of kan ik dan nadien nog afgerekend worden op het feit dat ik zogezegd 150 rijd waar ik 90 mag.

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 03 jul 2011 21:13

In uw verklaring deze elementen naar voor brengen

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#3 , 03 jul 2011 23:59

ist nu 90 of 120 ?
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Reclame

bartvdv
Berichten: 1911

#4 , 04 jul 2011 08:39

[Op de Boudewijnlaan mag je blijkbaar 120 - waar de overtreding werd begaan -, de straat in de PV vermeld - de Henry Fordlaan - is blijkbaar 90 km/uur].

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”