parkeren voor een garage

evna
Topic Starter
Berichten: 4

parkeren voor een garage

#1 , 10 jun 2011 00:49

Vandaag ben ik een ervaring rijker geworden. Ik was in Brussel met mijn wagen. Dacht dat ik mij goed geparkeerd had,
heb zelf gecontroleerd of ik niet op een verkeerde plaats stond (er waren een heleboel gereserveerde plaatsen voor CD !), de parkeermeter gaan lezen etc... Maar toch toen ik naar mijn auto keerde zag ik een boze bestuurder die door mijn wagen uit zijn garage niet kon wegrijden. Mijn wagen stond geparkeerd wel op de weg, naast de stoep, hij wou een/zijn garage verlaten. Ik kon het zelf haast niet geloven - op een onverklaarbare redenen heb ik het teken op zijn poort niet gezien. Die was redelijk smal en misschien daarom dat ik het niet met een poort associeerde - zelf heb ik er ook geen uitleg over. Maar gedane zaken nemen geen keer. Beschaamd als ik was ging ik mij bij hem verontschuldigen. Spijtig genoeg was hij Engelstalig en ik weet niet of hij maar iets van mijn verontschuldigingen heeft begrepen. Ik heb ook geen idee hoelang hij daar heeft gestaan. ... Eerlijk gezegd, ik hoop nooit meer zo iets gênant mee te maken. Die man was met recht en rede ontevreden. Nu de enige wat ik van hem begrepen heb is dat hij de Politie heeft gebeld. Ik heb echter niets onder mijn ruitenwisser gevonden (bon / p.v., ...). Ik weet dus niet of ze effectief ter plaatse zijn geweest of niet. Zijn ze in dat geval verplicht om een bon/p.v. op te stellen en het onder de ruitenwisser achter te laten of niet, of wordt het per post opgestuurd? Hoe wordt het verder afgehandeld en wat kan ik nu verwachten, behalve een slapeloze nacht. Ik weet niet of de politiewerking in Brussel dezelfde is als in een andere arrondissement of niet.
Kan ik iets zelf doen, mij ergens informeren, bij de politie zelf? Herken iemand die situatie? Bij voorbaat dank!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bartvdv
Berichten: 1911

#2 , 10 jun 2011 08:56

Als de politie geen vaststellingen heeft gedaan, hoef je je geen zorgen te maken over bekeuringen. Alleen een agent kan dit soort vaststellingen doen of opdracht geven om weg te slepen. De verklaring van de bewoner is niet belangrijk. Maar dan heb je deze keer wel geluk gehad.

evna
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 10 jun 2011 20:47

Dat is het hem juist. Ik weet niet of de politie geweest is ! Zou het kunnen dat de politieagenten geweest zijn maar dat ze niets onder mijn ruitenwisser achtergelaten hebben? Is de politie het verplicht om zo te handelen of sturen ze de pv gewoon per post op ? Hoe gebeurt het eigenlijk (of hoe moet het, wettelijk dan, gebeuren)? En mocht ik geluk hebben gehad, ja daar ben ik natuurlijk heel blij mee. Maar anderzijds - ik zal mij nooit, maar nooit ergens verkeerd parkeren en zeer zeker niet voor een garage, heel goed wetend en beseffend dat ik een boete kan krijgen + de kosten voor het wegslepen van de wagen, en maar om te zwijgen voor alle andere ergernissen die daaruit voortvloeien. Dank!

Reclame

evgoeth
Berichten: 557
Locatie: Ten zuiden van Antwerpen

#4 , 15 jun 2011 10:20

Hoeveel tijd zat er tussen het parkeren en terugkomen naar jouw wagen?
Als dat uren waren, dan is de kans er wel, hoe gering ook.
Als ze hun daarmee moeten gaan bezig houden in Brussel dan doen ze niets anders dan heel de dag parkeerboetes uitschrijven.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”