boete wegens fout parkeren

huk20
Topic Starter
Berichten: 5

boete wegens fout parkeren

#1 , 09 jun 2011 17:54

Ik heb vorige week een boete gekregen voor het parkeren met de 4 wielen op het voetpad, en daarvoor moet ik 100€ betalen.
Het probleem is namelijk dat ik die dag wat zij zeggen thuis was, want wij hadden namelijk een verjaardagsfeestje aan de gang.

Ik heb dat antwoordformulier terug gestuurd, maar vandaag heb ik dus die rekening van 100€ ontvangen.
Wat moet ik daar mee aanvangen, betalen of effe afwachten.

Worden er eigenlijk foto's gemaakt als je verkeerd geparkeerd staat, of niet.

Groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fore
Berichten: 1298

#2 , 09 jun 2011 17:59

Het probleem is namelijk dat ik die dag wat zij zeggen thuis was, want wij hadden namelijk een verjaardagsfeestje aan de gang.
Hmm, als u bij uw thuis een verjaardagsfeest geeft, bent u wel degelijk thuis

Het is mogelijk dat er foto's zijn gemaakt



hoe breed was dat voetpad?
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#3 , 09 jun 2011 18:02

"Het probleem is namelijk dat ik die dag wat zij zeggen thuis was, want wij hadden namelijk een verjaardagsfeestje aan de gang."

Dat heeft toch niets met het verkeerd parkeren te maken of mis ik hier iets?
Raad: nu betalen, ander wordt u gedagvaard en kost het veel meer.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

huk20
Topic Starter
Berichten: 5

#4 , 09 jun 2011 18:28

"Het probleem is namelijk dat ik die dag wat zij zeggen thuis was, want wij hadden namelijk een verjaardagsfeestje aan de gang."

Dat heeft toch niets met het verkeerd parkeren te maken of mis ik hier iets?
Raad: nu betalen, ander wordt u gedagvaard en kost het veel meer.

Ik wil daarmee zeggen dat ik daar helemaal niet was met mijn auto die stond gewoon thuis voor mijn deur.

huk20
Topic Starter
Berichten: 5

#5 , 09 jun 2011 18:29

Het probleem is namelijk dat ik die dag wat zij zeggen thuis was, want wij hadden namelijk een verjaardagsfeestje aan de gang.
Hmm, als u bij uw thuis een verjaardagsfeest geeft, bent u wel degelijk thuis

Het is mogelijk dat er foto's zijn gemaakt



hoe breed was dat voetpad?

Ik heb geen idee hoe breed dat het voetpad daar is, want ik ben er niet geweest.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#6 , 09 jun 2011 18:35

Het probleem is namelijk dat ik die dag wat zij zeggen thuis was, want wij hadden namelijk een verjaardagsfeestje aan de gang.
Hmm, als u bij uw thuis een verjaardagsfeest geeft, bent u wel degelijk thuis

Het is mogelijk dat er foto's zijn gemaakt



hoe breed was dat voetpad?

Ik heb geen idee hoe breed dat het voetpad daar is, want ik ben er niet geweest.
Is uw auto daar uit zichzelf gaan parkeren??????
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Fore
Berichten: 1298

#7 , 09 jun 2011 18:39

Dus als ik het goed snap:

U was thuis (feestje)

Uw auto stond ergens anders geparkeerd (hoe ver weg?)
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#8 , 09 jun 2011 18:42

Ik denk dat ik het onduidelijke verhaal begin te snappen. Ik denk dat huk20 zijn wagen NOOIT op die bewuste plaats heeft geparkeerd en dat er dus een vergissing is. Allé dat denk ik toch want de vraag is uiterst kryptisch....
Graag even bevestigen want zo is het een raadsel....

Wat heb je geantwoord op dat vragenformulier? Wie heeft de "overtreding" vastgesteld?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

huk20
Topic Starter
Berichten: 5

#9 , 12 jun 2011 11:17

Ik denk dat ik het onduidelijke verhaal begin te snappen. Ik denk dat huk20 zijn wagen NOOIT op die bewuste plaats heeft geparkeerd en dat er dus een vergissing is. Allé dat denk ik toch want de vraag is uiterst kryptisch....
Graag even bevestigen want zo is het een raadsel....

Wat heb je geantwoord op dat vragenformulier? Wie heeft de "overtreding" vastgesteld?

Eindelijk iemand die het snapt, misschien mijn excuses voor de onduidelijkheid. Mijn auto is daar NOOIT geweest.
De vaststelling is gebeurd door de politie zelf.
Op het vragen formulier heb ik dus ingevuld dat Ik op dat tijdstip niet kon geweest zijn, want we waren thuis. en mijn auto stond op mijn oprit.
Dus als ik het goed snap:

U was thuis (feestje)

Uw auto stond ergens anders geparkeerd (hoe ver weg?)


Ik was dus thuis, en mijn auto ook dus (op de oprit), ik woon in mortsel en de vaststelling zou gebeurd zijn in deurne. zo'n 5 km verderop.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#10 , 12 jun 2011 19:07

Waren er genodigden op dat feestje die kunnen getuigen dat uw wagen thuis stond en dus niet in Deurne?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#11 , 12 jun 2011 19:48

Als jij ook zo'n onduidelijk antwoord op het antwoordformulier hebt geschreven als uw post hier, verwonderd het me niet dat je moet betalen. Aan de politie met je zeer duidelijk antwoorden, zonder de mogelijkheid dat ze uw verhaal anders kunnen opvatten. Ze besteden hooguit 1 minuut om uw antwoord te lezen, en doen dat waarschijnlijk maar 1 (één) maal. Dus wees klaar en duidelijk.

WP002
Berichten: 1479

#12 , 12 jun 2011 23:16

Aangezien ik vermoed dat u niet alleen op uw eigen verjaardagsfeestje was, zou ik aan enkele van de gasten vragen of ze bij de politie een verklaring onder eed willen afleggen dat u op het feestje was. Als het dan in extremis tot een rechtzaak zou komen, hebt u een paar nuttige getuigenissen bij de hand, en dan denk ik dat uw bewijslast in uw voordeel gaat spreken.

Franciscus
Berichten: 38602

#13 , 17 jun 2011 13:51

Merk en type kloppen???
Waar in Deurne?

69_Shorty_69
Berichten: 153

#14 , 24 jun 2011 18:57

Hebde nog wel de originele nummerplaat met zegel vanachter op uwen otto hangen, anders hebben ze hem gekopieerd en uw originele plaat gepikt...
dura lex sed lex

Reporter: What do you feel when you shoot a terorrist?
Marine Sniper: *Chuckles* RECOIL

When you run from the law you'll only get to jail tired

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”