Maximim 15 min parkeren

69_Shorty_69
Berichten: 153

Re: Maximim 15 min parkeren

#16 , 24 jun 2011 18:37

Vermoedelijk zoneborden voorbijgereden. In Antwerpen staan die vb aan het begin van de Turnhoutsebaan .... alles stadinwaarts is parkeerzone.
Is het niet zo dat er achter elk kruispunt een nieuwe signalisatie dient te komen daar de signalisatie vervalt achter het kruispunt of oprit (inzake autosnelwegen)... Aleja da is hetgeen da ik in 2003 heb geleerd bij de theorie van men autorijbewijs...

Nu back on topic:

Nu parkeerbedrijven mogen opereren in zone's van betalend parkeren en blauwe zone's voor parkeerbedrijven, doch hebben ze geen politionele bevoegdheid en mogen ze jou geen retributie geven als je in overtreding staat (bvb voetpad, voor een garage of als er verbodsborden staan, in principe mogen zij enkel wettelijk ingerichte parkeerplaatsen controleren). Natuurlijk als je in overtreding staat en een vaststellende ambtenaar schrijft de bekeuring uit zal deze zoiezo minstens €50 zijn... (hoger kan ook uiteraard).
dura lex sed lex

Reporter: What do you feel when you shoot a terorrist?
Marine Sniper: *Chuckles* RECOIL

When you run from the law you'll only get to jail tired

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#17 , 24 jun 2011 21:31

Is het niet zo dat er achter elk kruispunt een nieuwe signalisatie dient te komen daar de signalisatie vervalt achter het kruispunt of oprit (inzake autosnelwegen)... Aleja da is hetgeen da ik in 2003 heb geleerd bij de theorie van men autorijbewijs.
Oeioeioei, en u bent toch nog geslaagd.

Volgende borden hebben zonale geldigheid, en vervallen niet bij een kruispunt:
-bord bebouwde kom (borden F1 en F3)
-bord autosnelwegen (borden F5 en F7)
-bord autowegen (borden F9 en F11)
-signalisatie met zonale geldigheid (artikel 65.5 van de wegcode)
-parkeerbord E11(beurtelings parkeren) boven F1 (bebouwde kom) aangebracht (artikel 26 van de wegcode)

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#18 , 27 jun 2011 08:58

Probleem met die zoneborden is dat als je ze niet gezien hebt, je serieus de klos bent. Borden die de bebouwde kom aangeven kan je bijna niet missen. En dan nog: als je ze mist, is het meestal wel duidelijk dat je je in een bebouwde kom bevindt. Maar de borden dat je een zone met parkeerschijf binnenrijdt staan in veel gevallen (opzettelijk???) onopvallend opgesteld. In Knokke-Heist kan je bijvoorbeeld die zone inrijden via een lang laan met bomen aan beide kanten. Het zonebord staat ergens onopvallen tussen twee van die bomen. Die laan is niet deftig verlicht en het reflecterend vermogen van dat bord is nihiel, dus als je 's avonds daar passeert, zie je dat bord echt niet. Als je dan nie top de hoogte bent van de parkeerzone daar, heb je gegarandeerd een retributie aan je broek!
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

69_Shorty_69
Berichten: 153

#19 , 30 jun 2011 00:33

Oeioeioei, en u bent toch nog geslaagd.

Volgende borden hebben zonale geldigheid, en vervallen niet bij een kruispunt:
-bord bebouwde kom (borden F1 en F3)
-bord autosnelwegen (borden F5 en F7)
-bord autowegen (borden F9 en F11)
-signalisatie met zonale geldigheid (artikel 65.5 van de wegcode)
-parkeerbord E11(beurtelings parkeren) boven F1 (bebouwde kom) aangebracht (artikel 26 van de wegcode)
Yup idd toch geslaagd, mss dan gewoon geluk gehad, alhoewel had 1 kleine overtreding mss dus zo'n vraag geweest me 1 van die borden wie weet :mrgreen:
dura lex sed lex

Reporter: What do you feel when you shoot a terorrist?
Marine Sniper: *Chuckles* RECOIL

When you run from the law you'll only get to jail tired

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”