voorrang van rechts

janssen
Topic Starter
Berichten: 7

Re: voorrang van rechts

#16 , 05 jun 2011 15:54

Als hij niet bij aankomt, dan er toch geen PV opgesteld worden?
Dan komt hij bij en onschuldig persoon toe.
We kunnen alleen maar hopen dat er de eerstvolgende 2 weken geen PV in de bus valt. Anders weten we hoe laat.
Ik denk dat het bij een mondelinge waarschuwing is gebleven, maar je weet maar nooit.
Ik zal alvast 110 euro opzij zetten om de boete te kunnen betalen. Moet deze direct betaalt worden bij het krijgen van de PV??
En zoja, via overschrijving of betalen in het politiekantoor?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fore
Berichten: 1298

#17 , 05 jun 2011 16:07

alle info vindt je in de brief, ik moest overschrijven
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#18 , 06 jun 2011 09:27

Hallo, het was op een rondpunt. Toen ik erop reed begaf er zich niemand op het rondpunt. Er was wel een motorijder die het rondpunt naderde bij een andere oprit ervan (deze bleek een agent te zijn).
De agent stopte mij en zei dat het gevaarlijk was en dat er voorrang van rechts verleend moest worden.
die agent moet de wegcode opnieuw bekijken
12.3.1. Elke bestuurder moet voorrang verlenen aan de bestuurder die van rechts komt, behalve indien hij op een rotonde rijdt of indien de bestuurder die van rechts komt uit een verboden rijrichting komt.
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Reclame

Lightning

#19 , 06 jun 2011 09:49

@sniper: Er liggen her en der nog steeds pleinen die eruit zien als een rotonde (met uitzondering van het verkeersbord D5), die er eigenlijk geen zijn. Op zo'n plein geldt wel degelijk voorrang van rechts.

@TS: Als het die agent-motorrijder was die van rechts kwam, en u diende hem voorrang te verlenen, dan mag u van geluk spreken dat het bij een waarschuwing blijft.
Ps. Agenten zijn ook in staat een nummerplaat enige tijd te memoriseren.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”