Foutparkeerders voor privé parking van apartementsgebouw

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Re: Foutparkeerders voor privé parking van apartementsgebouw

#16 , 31 mei 2011 16:57

Blokkeert een auto op de openbare weg een oprit en je kan er niet op, dan zal de politie hooguit een boete uitschrijven.
Kan je er echter niet AF, dan zal de politie de wagen laten wegslepen (als de politie hun werk wil doen).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#17 , 31 mei 2011 16:59

Oops, dubbele post.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

sleper
Berichten: 391

#18 , 31 mei 2011 19:44

kun je niet achter de onterecht geparkeerde gaan staan met uw wagen zodoende dat deze niet meer weg kan ?

Reclame

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#19 , 31 mei 2011 20:05

kun je niet achter de onterecht geparkeerde gaan staan met uw wagen zodoende dat deze niet meer weg kan ?
Verlaat uw wagen en laat die andere daar even schilderen. Zie je dat hij de politie belt, kan je nog altijd uw wagen verplaatsen, er hem wel op wijzend dat hij verkeerd staat.l

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#20 , 01 jun 2011 09:49

En als je op privé terrein staat als je de wagen blokkeert, kan hij dus de politie helemaal niet bellen, aangezien deze niets zullen doen (als ik vorige posters mag geloven).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#21 , 01 jun 2011 12:42

Als je op je parking staat, en een vreemde wagen blokkeert je weg waardoor je niet kan wegrijden, kan je de politie bellen die de wagen dan zal laten wegslepen.
Allemaal goed en wel, maar bij mij parkeren de meeste mensen telkens maar een vijf à tiental minuten. Tegen dat de takeldienst er is, is de vogel al gaan vliegen en mag ik het gaan uitleggen. Moet je dan trouwens niets betalen? Als ze daar voor niets staan?
jij belt de takeldienst niet, dat moet de politie doen ... dus zie ik geen reden waarom jij ervoor zou betalen
de politie belt de takeldienst niet
dat doet de deurwaarder die jij aanstelt om de vaststelling op privee terein te laten doen
de deurwaarder die jij trouwens ook moet betalen
je kan idd later via de rechtbank proberen je centen terug te vragen
succes
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#22 , 01 jun 2011 12:44

kun je niet achter de onterecht geparkeerde gaan staan met uw wagen zodoende dat deze niet meer weg kan ?
Verlaat uw wagen en laat die andere daar even schilderen. Zie je dat hij de politie belt, kan je nog altijd uw wagen verplaatsen, er hem wel op wijzend dat hij verkeerd staat.l
vrijheidsberoving is idd een heel goed voorstel
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#23 , 01 jun 2011 12:45

Blokkeert een auto op de openbare weg een oprit en je kan er niet op, dan zal de politie hooguit een boete uitschrijven.
fout
dan moet de politie ook laten takelen
doen ze dat niet dan zeg je gewoon dat je hun baas zal laten weten dat ze hun werk niet doen
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#24 , 01 jun 2011 12:53

dan moet de politie ook laten takelen
doen ze dat niet dan zeg je gewoon dat je hun baas zal laten weten dat ze hun werk niet doen
De politie sprak dit tegen in mijn geval: als je niet WEG kon, werd er getakeld, als je er niet OP kon, werd er niets gedaan. Let wel: ik heb geen garagepoort, enkel twee parkeerplaatsen op een oprit voor het huis. Mogelijk wordt er wel getakeld als je je garage niet in kan, dat durf ik niet zeggen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#25 , 01 jun 2011 12:54

vrijheidsberoving is idd een heel goed voorstel
Heu... je moet de chauffeur zelf niet gevangen zetten, hé. Enkel de wagen. De chauffeur kan gerust te voet naar huis, in volle vrijheid. Is zelfs beter voor zijn gezondheid ;-).

En van vrijheidsberoving van een object (= wagen) heb ik nog nooit gehoord, hoor.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Turaki
Berichten: 6870

#26 , 01 jun 2011 13:02

artikel 25.1. Het is verboden een voertuig te parkeren voor de inrij van eigendommen, behalve de voertuigen waarvan het inschrijvingsteken leesbaar op die inrij is aangebracht.
Dit geld enkel indien het voertuig staat voor de oprit, niet indien op de oprit zelf, dit is namelijk privéterrein. Om correct te zijn, indien geparkeerd op de oprit, mag de politie zelfs niet laten takelen, wegens niet op de openbare weg. U mag zelf wel laten takelen op uw kosten, waarbij die dan dienen teruggevorderd via de rechtbank. Best ook een deurwaarder dit laten vaststellen.
Alternatief dat ook al op dit forum ergens staat: wielklem met telnr. Neem dan bij een oproep gerust de tijd voor u ter plaatse bent om deze te verwijderen. Ook op letten dat u geen schade berokkent aan het voertuig (eventueel eerst foto's van al aanwezige schade maken).

Fiekes
Berichten: 95

#27 , 01 jun 2011 13:32

de politie belt de takeldienst niet
dat doet de deurwaarder die jij aanstelt om de vaststelling op privee terein te laten doen
de deurwaarder die jij trouwens ook moet betalen
je kan idd later via de rechtbank proberen je centen terug te vragen
succes
als het storende voertuig op de openbare weg staat ?
ik denk het niet ! De politie belt de takeldienst, en de takeldienst stuurt de factuur naar het gerecht ... (die het mogelijk verder door factureert, dat weet ik niet) maar het geblokkeerde voertuig betaalt de rekening niet

eigen ervaring als geblokkeerde partij geweest zijnde
en ervaring met takeldienst die dit soort klussen wel vaker uitvoert op vraag van de politie

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#28 , 01 jun 2011 13:54

Ik treed Fiekes dus volledig bij, ook op basis van mijn ervaring: blokkerend voertuig op de openbare weg: politie laat takelen! Maar ik vermoed dat sniper sprak over een situatie waar het blokkerende voertuig op privéterrein staat, niet op de openbare weg.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#29 , 01 jun 2011 15:34

de politie belt de takeldienst niet
dat doet de deurwaarder die jij aanstelt om de vaststelling op privee terein te laten doen
de deurwaarder die jij trouwens ook moet betalen
je kan idd later via de rechtbank proberen je centen terug te vragen
succes
als het storende voertuig op de openbare weg staat ?
ik denk het niet ! De politie belt de takeldienst, en de takeldienst stuurt de factuur naar het gerecht ... (die het mogelijk verder door factureert, dat weet ik niet) maar het geblokkeerde voertuig betaalt de rekening niet

eigen ervaring als geblokkeerde partij geweest zijnde
en ervaring met takeldienst die dit soort klussen wel vaker uitvoert op vraag van de politie
sorry, ik dacht dat de discutie ging over parkeren op privee terein
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Fiekes
Berichten: 95

#30 , 01 jun 2011 15:42

De geblokkeerde wagen staat op priveterrein, en de blokkerende wagen op openbare weg ...
(Zo is ook mijn zin bedoeld die jij quote)

- onduidelijkheid opgelost dus ....

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”