Rondpunt met dubbele rijstroken

Jonathan LS
Berichten: 56
Locatie: Destelbergen

Re: Rondpunt met dubbele rijstroken

#31 , 01 jun 2011 13:29

Inderdaad, het gebrek aan discipline bij veel bestuurders is de hoofdreden dat het niet werkt.
We zijn het dus al minstens met elkaar eens dat het niet werkt.

En de pechstrook is meestal ook leeg, daar kan U ook nog langs rijden. Of de afrit nemen, dwars over een volle witte lijn en via de corresponderende oprit weer op de autostrade. Hoera, toch zeker 7 auto's voorbijgestoken en tijd / brandstof gespaard. Of via een tankstation, ook nog een mogelijkheid. Anders liggen die er toch ook maar leeg en nutteloos bij.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#32 , 01 jun 2011 13:48

We zijn het dus al minstens met elkaar eens dat het niet werkt.
Het maakt op dit moment de wachttijd voor iedereen niet korter, neen. Moest iedereen het verstand hebben om WEL te ritsen, zou het echter WEL werken. Met andere woorden: domheid van mensen, zorgt ervoor dat dit niet werkt. Maar domheid is nog nooit een valabel argument geweest.

Voor mij persoonlijk zorgt het gebruik maken van lege rijstroken voor een enorme tijdswinst. Waarom zou ik dit opgeven? Ik overtreed de wet niet. In tegendeel: onderzoek moedigt dit aan.
En de pechstrook is meestal ook leeg, daar kan U ook nog langs rijden. Of de afrit nemen, dwars over een volle witte lijn en via de corresponderende oprit weer op de autostrade. Hoera, toch zeker 7 auto's voorbijgestoken en tijd / brandstof gespaard.
Uw opermking is vrij belachelijk aangzien u zelf best weet dat dit overtredingen zijn. Ritsen / lege rijstroken optimaal benutten, zijn helemaal geen overtredingen.
Of via een tankstation, ook nog een mogelijkheid. Anders liggen die er toch ook maar leeg en nutteloos bij.
Wettelijk gezien mag dit. Persoonlijk vind ik het sop de kool niet waard in dit geval, maar ik ga me niet zitten opwinden omdat bepaalde personen dit wel doen.

Dus Jonathan: in plaats van je op te winden als mensen met verstand de volledige rijbaan benutten, zou je beter even nadenken en beseffen dat wat zij doen wat het meest efficiënt is (nu enkel voor hen, maar moest iedereen het doen, was het efficiënter voor iedereen). Bovendien respecteren ze perfect het verkeersreglement.

Wat de camionette in één van mijn vorige berichten betreft die op twee rijstroken ging rijden om het ritsen te vermijden: moedwillig het verkeer hinderen is WEL strafbaar!!!

Laat me trouwens ook nog even dit zeggen: ik ben geen snelheidsduivel / gehaast persoon. Ik rij op de autostrade tussen de 100 en 110 km per uur (jaja, ik rij rechts) aangezien je zo liters benzine minder verbruikt en het tijdsverlies minimaal is ten opzichte van 120 te rijden. Bij mij primeert gewoon de rede: 110 rijden om brandstof te besparen is gewoon rationeel het besten, net als een lege rijstrook gebruiken ook rationeel het beste is.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

webmaster
Beheerder
Berichten: 1146

#33 , 01 jun 2011 15:12

Ik denk dat we de discussie hier kunnen afsluiten: vraagsteller heeft ruimschoots antwoord gekregen op zijn vraag.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”