Alcoholcontrole - positieve ademtest - 1.7 promille

user37
Topic Starter
Berichten: 11

Alcoholcontrole - positieve ademtest - 1.7 promille

#1 , 23 mei 2011 10:06

Gisteren na de barbeque voor de kinderen nog een ijsje gaan halen.
Bleek onderweg een alcoholcontrole waarbij de ademtest positief was (1.7 promille).

Welke zijn de mogelijke consequenties wetende dat dit de eerste keer is (en direct ook de laatste) en ik reeds 19 jaar in het bezit ben van m'n rijbewijs ?
Op het attest van intrekking rijbewijs staat tevens een verkeerde datum, speelt dit een rol ?

Bedankt,

G.
Laatst gewijzigd door user37 op 26 mei 2011 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sheepie
Berichten: 164

#2 , 23 mei 2011 11:26

Ik veronderstel dat je rijbewijs onmiddellijk 15 dagen werd ingetrokken.

Gevolgen zullen zijn => dagvaarding voor de politierechtbank => boete + rijverbod (de 15 dagen rijverbod worden wel in mindering gebracht, dus als de rechter je 1 maand rijverbod geeft, moet je nog maar 15 dagen doen).

user37
Topic Starter
Berichten: 11

#3 , 23 mei 2011 16:56

Idd, rijbewijs werd onmiddellijk ingetrokken.
De datum op het attest van intrekking blijkt intussen wel correct te zijn.
Benieuwd naar het bedrag van de boete ... :oops:

Reclame

Fore
Berichten: 1298

#4 , 23 mei 2011 17:52

voor boven 0.8promille van 1.100 tot 11.000 euro.

tenmiste: zegt deze site:
http://www.drugsinbeweging.be/info_wet_ ... cohol.html" onclick="window.open(this.href);return false;
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Franciscus
Berichten: 38594

#5 , 25 mei 2011 19:13

2 pro mille is aardig wat alcohol houdende ijsjes.
Mogelijk ook theoretisch en praktisch verplicht examen en of psychologische test

sheepie
Berichten: 164

#6 , 26 mei 2011 08:10

Om je een gedacht te geven. Ik ben verleden jaar ook veroordeeld voor alcoholintoxicatie (ik had ook iets meer of 2 promille)...

Ik heb gekregen van mijnheer de politierechter: 3 maand rijverbod waarvan 1 maand voorwaardelijk voor 1 jaar (dus 2 maand effectief) en 1650 euro boete waarvan 550 euro voorwaardelijk voor 1 jaar (dus 1100 euro effectief)... + gerechtskosten...

Veel succes enne bij mij wast in ieder geval de laatste keer!!!!!!!!!!

Tope
Berichten: 916

#7 , 26 mei 2011 08:25

Je kan wel je rechtsbijstandverzekering inschakelen om je te laten bijstaan bij verschijning voor de politierechtbank.

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#8 , 26 mei 2011 11:51

Er zal wel eens een dag komen dat de verzekeringsmaatschappijen gaan weigeren om de advokaatskosten te betalen van iemand die, al of niet bewust, een alcoholintoxicatie had. Kunnen ze aardig wat geld op besparen.

user37
Topic Starter
Berichten: 11

#9 , 26 mei 2011 19:37

Intussen kreeg 'k een copy van de pro justitia.
Ipv 2.0 blijkt het correcte gehalte 1.7 promille of 0.75mg/L .
Bovendien wordt geen sprake gemaakt van dronkenschap of uiterlijke kenmerken hiervan.
Verder vermelding van :
- algemeen voorkomen : normaal
- agressiviteit : geen
- alcoholgeur : ontegensprekelijk
- braakt : neen
- kleding wanorderlijk : neen
- sporen van braaksel : neen
- gang : normale gang
- spraak : normaal
- oriëntatie in tijd en ruimte : zeer goed
Het wordt natuurlijk wachten tot de uitspraak van de politierechter ...

ruth01
Berichten: 2

#10 , 16 jun 2011 22:34

ondertussen is het al een tijdje geleden dat je de pro justitia kreeg, een vriend van mij is dit weekend zijn rijbewijs kwijtgepeeld nadat hij getest werd bij alcoholcontrole en 1.7 pro mille had. hij vraagt zich af wat de mogelijke boete kan zijn en hoe lang hij zijn rijbewijs misschien nog zou moeten afgeven nadien. mocht u het niet erg vinden om iets meer info te geven, zouden we dit ten zeerste apprecieren, indien u dit niet wenst, begrijp ik dit ook wel, geen probleem. groet ruth01

Fore
Berichten: 1298

#11 , 16 jun 2011 22:38

ondertussen is het al een tijdje geleden dat je de pro justitia kreeg, een vriend van mij is dit weekend zijn rijbewijs kwijtgepeeld nadat hij getest werd bij alcoholcontrole en 1.7 pro mille had. hij vraagt zich af wat de mogelijke boete kan zijn en hoe lang hij zijn rijbewijs misschien nog zou moeten afgeven nadien. mocht u het niet erg vinden om iets meer info te geven, zouden we dit ten zeerste apprecieren, indien u dit niet wenst, begrijp ik dit ook wel, geen probleem. groet ruth01
er is een vrij grote kans dat deze persoon niet meer op dit forum komt
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

ruth01
Berichten: 2

#12 , 16 jun 2011 22:52

ok dnk u voor de snelle reactie

user37
Topic Starter
Berichten: 11

#13 , 22 jun 2011 10:28

ondertussen is het al een tijdje geleden dat je de pro justitia kreeg, een vriend van mij is dit weekend zijn rijbewijs kwijtgepeeld nadat hij getest werd bij alcoholcontrole en 1.7 pro mille had. hij vraagt zich af wat de mogelijke boete kan zijn en hoe lang hij zijn rijbewijs misschien nog zou moeten afgeven nadien. mocht u het niet erg vinden om iets meer info te geven, zouden we dit ten zeerste apprecieren, indien u dit niet wenst, begrijp ik dit ook wel, geen probleem. groet ruth01
Van zodra 'k meer info heb laat 'k iets weten. Volgens de politie kan het echter nog een aantal maanden duren eer 'k de uitnodiging krijg gezien de forse achterstand.

69_Shorty_69
Berichten: 153

#14 , 24 jun 2011 18:45

Arrondissement Antwerpen is om en bij de 10 maanden wachten voor je zult voorkomen... :)

Tis te hopen da ge ni in Dendermonde zult moeten voorkomen d'H*nd lacht er ni mee, da heeft vandaag nog ene kunnen ondervinden :) 10,5 jaar en 5 keer levenslang rijverbod, nu dien heeft wel wa meer op zijn kerfstok
dura lex sed lex

Reporter: What do you feel when you shoot a terorrist?
Marine Sniper: *Chuckles* RECOIL

When you run from the law you'll only get to jail tired

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”