Jezelf verdedigen op de politierechtbank

ElkeVR
Topic Starter
Berichten: 1

Jezelf verdedigen op de politierechtbank

#1 , 09 mei 2011 13:22

Ik ben dit weekend aangehouden tijdens een alcoholcontrole en heb positief geblazen (1.6 promille). Mijn rijbewijs is onmiddellijk ingetrokken voor 15 dagen. Ik moet binnenkort naar de politierechtbank in Oudenaarde om mij te gaan verantwoorden.
Ik ben van plan mijn eigen te verdedigen, maar weet helemaal niet aan welke vragen ik mij kan verwachten. Ik hoop natuurlijk dat mijn rijbewijs niet langer zal ingetrokken worden en dat mijn geldboete zal ‘meevallen’.

Welke dingen zeg je best wel of best niet?
Aan welke vragen kan ik mij verwachten?
Is de politierechtbank in Oudenaarde streng?
Aangezien ik dit weekend ben aangehouden, weet iemand hoe lang het kan duren vooraleer je naar de rechtbank moet gaan?

(ter info: dit is de eerste keer dat ik in contact ben gekomen met politie/gerecht. leeftijd: 28 jaar)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#2 , 09 mei 2011 16:13

oproep voor de politierechtbank kan gemakkelijk een jaar duren

kans bestaat nog altijd dat u een "minnelijke schikking" krijgt en als u deze betaald is de kous af

mocht het toch tot de rechtbank geraken is het best of u eens hoort bij de verzekering of u van rechtsbijstand geniet

Vandebos
Berichten: 16087

#3 , 09 mei 2011 16:34

Ik zie eerlijk gezegd niet hoe je je tegen 1.6 promille achter het stuur gaat verdedigen.... uitgezonderd een het is de eerste keer dat dit me overkomt edelachtbare, ik besef nu wat voor een stomme **** ik was stomdronken achter het stuur te kruipen, ik kan enkel de straf aanvaarden die u uitspreekt en of u mij wenst te geloven of niet beloven dat het nooit meer zal gebeuren...

Uitgenomen dat, zou ik zeggen advocaat middels verzekering of zonder en braafjes knikken. Het laatste wat een politierechter wil zien is iemand die zijn dronkenschap achter het stuur tracht goed te praten om onder een rijverbod uit te komen... Knikken en slikken zal je er het goedkoopste van doen afkomen.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 12 mei 2011 19:10

Stomdronken ....... dan is er een medische complicatie en had de betichte dadelijk naar ziekenhuis moeten gebracht worden gelet op de zeer hoge alcoholvergiftiging. :D
Maar voor de rest akkoord staat ongeveer gelijk met een 5 à 6 tal pinten bier IN uw bloed op het ogenblik van de controle dus deze binnen het uur uitdrinken en dan blazen.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”