duitse uitvoer nummerplaat

MaLuK
Topic Starter
Berichten: 82

duitse uitvoer nummerplaat

#1 , 27 apr 2011 00:24

Beste lezers,

Vandaag werd mijn zoon aangehouden door de politie ,aanleiding was dat hij reed met mijn wagen die een duitse uitvoerskenteken en een geldig verzekering van één maand heeft,
er werd een boete uitgeschreven van 160 euro vanwege het verbod van een niet toegelaten nummerplaat
Heb al een week geleden een Gelijksvormigheidsattest aangevraagd zodat ik het in kon schrijven in de douane om zo doende een roos formulier te krijgen en daarmee naar de keuring te gaan om het te laten keuren.
Maar blijkbaar is het verboden om met een duitse uitvoerskentekenplaat te rijden en een geldige verzekering.
Ik heb verschillende keren duitse voertuigen ingevoerd,maar er was nooit een probleem geweest ook al hielden ze mij soms tegen,en ik ging altijd met de duitse nummerplaat naar de keuring maar er werd nooit handelaarsplaten geeist,maar dit kan ik gewoon niet begrijpen. :x
Kent iemand hierin zich?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 27 apr 2011 08:15

Als men strikt volgt wat in de wegcode staat m.b.t. het gebruik van transitplaten, dan bent u als inwoner van België in overtreding vanaf het moment dat u met die wagen op Belgisch grondgebied komt (al rijdend, stilstaand of geparkeerd).

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 28 apr 2011 00:21

Transitplaat eindigt aan de grens bij wijze van spreke.
U moet normaal direct naar douane en voertuig invoeren normaal mag een niet ingeschreven voertuig in België niet op de openbare weg komen en kan je als inxoner in België ook niet met buitenlandse nplt rijden.
Het is niet de taak van keuring om de nplt te controleren.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”