fout bij het innen van een boete

4ringsdude
Topic Starter
Berichten: 274

fout bij het innen van een boete

#1 , 14 apr 2011 21:39

In september 2010 werd ik geflitst toen ik een testrit deed met een wagen (49 waar ik 30 mocht en zonder geldig inschrijvingsbewijs. Ik koos voor een minnelijke schikking en betaalde 220€ via overschrijving
Vandaag krijg ik opnieuw een overschrijving voor dezelfde 2 overtredingen en deze moet ik 120e betalen.
Wat moet ik nu doen? Dit zo laten want ze zijn fout of moet ik zelf stappen ondernemen?
Als deze juist is heb 100€ teveel betaald? Wat kan ik hier nu doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Free_ltd
Berichten: 32

#2 , 14 apr 2011 22:08

Brief naar die dienst sturen met de vraag vanwaar die €120 nu ineens komt en een bewijsje toevoegen dat ge reeds €220 hebt betaald. En dat ge vermoed dat ge toen €100 teveel betaald hebt.

EvilFreD
Berichten: 677

#3 , 15 apr 2011 09:43

49 waar 30 is toegestaan is normaal gezien €140 (€50 voor de eerste 10 km. en €10 voor iedere km. daarboven)
Geen inschrijvingsbewijs aan boord is overtreding eerste graad (€50). Herhaling binnen de drie jaar is zware overtreding (3e graad).
Komt dus op €190 uit.

Rijden met een auto die niet is ingeschreven is een overtreding van de derde graad (€150).
Plus de snelheidsboete is het dan €290.

Stond er duidelijk in het eerste schrijven dat de minnelijke schikking beide overtredingen betrof?
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

Reclame

Franciscus
Berichten: 38643

#4 , 15 apr 2011 19:50

Als hij niet is ingeschreven is hij in principe ook niet verzekerd....

4ringsdude
Topic Starter
Berichten: 274

#5 , 21 apr 2011 19:54

De wagen was verzekerd want ik had een tijdelijke groene kaart gekregen voor dit voertuig omdat ik die dag dus 3 mensen had die gingen komen voor een testrit.
Ik denk dat ze rekening gehouden hebben met het feit dat de wagen een maand ervoor wel nog ingeschreven was op mijn naam en dat ik dus een tijdelijke groene kaart kon voorleggen. Het technische keuring was ook nog enkele maanden eigenlijk goed. Maar niets van dit alles verklaart waarom ik vorig jaar 220€ mocht neertellen voor deze overtredingen en nu 1 jaar nadat ik de overtredingen begaan had een 2de boete moet betalen....

Ik begrijp er niets meer van.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”