Fout pv?

Falcon1
Topic Starter
Berichten: 3

Fout pv?

#1 , 12 apr 2011 22:42

hallo,

ik heb een pv voor het rijden onder invloed van alcohol, ik lees dit door en op het eerste blad bij feiten (bij wet artikel numr)
staat er ..... bestuurder.. "met het oog op scholing".....

nu is mijn vraag: ik heb 3,2 jaar mijn vast rijbewijs zonder eens kwijt te zijn, met die scholing periode bedoelen ze toch de eerste 2 jaar van uw vast rijbewijs ? beginnende chauffeur ?

het kan zijn dat ik verkeerd ben, maar ik wil weten dat dit effectief een fout is en dit in mijn nadeel,voordeel kan uitdraaien op de rechtbank.

mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 12 apr 2011 23:06

Staat er het volgende?
Met geldboete van ... euro tot ... euro wordt gestraft hij die op een openbare plaats een voertuig of een rijdier bestuurt, of een bestuurder begeleidt met het oog op de scholing, terwijl de ademanalyse een alcoholconcentratie van ten minste...
In dat geval is uit dat artikel voor u van toepassing "hij die op een openbare plaats een voertuig of een rijdier bestuurt". Die passage "met het oog op de scholing" is enkel van toepassing als u als begeleider zou optreden van een leerling chauffeur (wat u trouwens niet mag omdat u slechts een goeie 3 jaar uw rijbewijs hebt).

Falcon1
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 13 apr 2011 09:05

beste,

ja dat staat er, dus deze is correct eigenlijk ?

Reclame

Lightning

#4 , 13 apr 2011 10:51

Men citeert het volledige wetsartikel. Daarin staat een aantal keer "OF", wat wil zeggen dat dezelfde sanctie kan opgelegd worden in meerdere gevallen, waarvan uw situatie er een van is (op een openbare plaats een voertuig besturen). Het PV is dus niet ongeldig om die reden.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”