tijdsperiode

waterproof
Topic Starter
Berichten: 225

tijdsperiode

#1 , 29 mar 2011 13:50

Ik ben geflitst op 9 maart en heb het voorstel tot betalen ontvangen op 28 maart. Kan dit zo laat, ik dacht dat dit binnen de 10 dagen moest gebeuren. Weet iemand hier meer over?

Nog een vraagje ivm zone 30. Mogen ze zomaar bepalen waar een zone 30 komt? Ben geflitst in zone 30, geen dorpscentrum, geen scholen, ... 1 winkel en een huis of 40 (links en rechts samen). Is een strook van 200m waar een "politiek actief" persoon woont!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fore
Berichten: 1298

#2 , 29 mar 2011 13:56

Ik geloof woonwijken ook onder de zone 30 vallen.

De tijd dat een pv zijn juridische waarde vervalt kan ik op het moment niet herinneren. (en terugvinden)
Maar indien u geflitst bent, dan is er een foto, en dit blijft als bewijs gelden
Laatst gewijzigd door Fore op 29 mar 2011 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#3 , 29 mar 2011 13:59

http://wegcode.be/forum/showthread.php/ ... van-een-PV" onclick="window.open(this.href);return false;

int kort, pv moet binnen de 14 dagen worden verzonden, zoniet vervalt de "bijzondere" bewijswaarde en word het een pv van inlichtingen.

dit wilt niet zeggen dat de overtreding vervalt

Reclame

Oude Belg
Berichten: 3192

#4 , 29 mar 2011 15:12

http://wegcode.be/forum/showthread.php/ ... van-een-PV

int kort, pv moet binnen de 14 dagen worden verzonden, zoniet vervalt de "bijzondere" bewijswaarde en word het een pv van inlichtingen.

dit wilt niet zeggen dat de overtreding vervalt
Klopt, maar TS is geflitst. De foto heeft -en behoudt- de bijzondere bewijswaarde, ook na 14 dagen. Gewoon betalen dus.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 29 mar 2011 16:42

. Mogen ze zomaar bepalen waar een zone 30 komt? !
Moet je in Leuven komen wonen :lol:
Ons aller vriend Keizer Louis heeft van de HELE stad een zone 30 gemaakt. (alles binnen de ring is zone 30) Je moet het maar weten. Aan het begin van alle zijstraten vanuit de ring staat wel een borje 30, maar eens in de stad niets meer. Als vreemd in de stad ben je dan de pineut.

Oude Belg
Berichten: 3192

#6 , 29 mar 2011 19:42

@mava105 : Ook in Antwerpen (beetje groter dan Leuven) is alles binnen de ring terecht zone 30. Het verschil tussen 30 en 50? Een halvering van de overlevingskans van een zwakke weggebruiker bij een aanrijding... Aangezien vele automobilisten zich daar niets van aantrekken, wordt er inderdaad gecontroleerd en geverbaliseerd zoals bij TS.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Franciscus
Berichten: 38583

#7 , 29 mar 2011 21:06

Dat wist ik niet dat het in Antwerpen binnen de ring ook 30 was .... bij mijn weten is het buiten de zone 30 en woonerven nog wel 50 hoor.
Wat het verzenden betreft het is 14 dagen nadat de politie de eigenaar van de wagen heeft kunnen identificeren.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”