Negeren bord C 3 en parkeerboete

evgoeth
Topic Starter
Berichten: 557
Locatie: Ten zuiden van Antwerpen

Negeren bord C 3 en parkeerboete

#1 , 11 mar 2011 19:11

Moest vandaag in Berchem zijn, zijstraat Grote Steenweg.
Ik rijd erin, enkel bord met 'zone 30' te zien.
Ik parkeer me rechts van de straat, naast een haag, geen inrit of niks.

Kort ervoor was ik al door een street gereden, en had het bord C3 te laat gezien, maar dat was eerder.
Vinnige agent stond achter een camionnette opgesteld en was lustig aan het schrijven.
Maar bon, mijn fout.

Nu kom ik terug en zit er een briefje onder mijn ruitenwisser. Er staan geen gele markeringen op de rand vh trottoir, geen borden verboden parkeren, niks.
Waar baseren zij zich dan op? Ga er tegenin gaan denk ik ...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 11 mar 2011 20:33

Wat staat er op dat briefje?
Hing er een onderbord aan deze C3? Stond dit aan het begin van de straat waar u parkeerde, of een andere straat?

evgoeth
Topic Starter
Berichten: 557
Locatie: Ten zuiden van Antwerpen

#3 , 12 mar 2011 13:17

Dat de eigenaar van de wagen met mijn nummerplaat een boete ging ontvangen wegens overtreden van.
En dan twee mogelijkheden en er stond parkeerverbod aangeduid.

Enige dat ik kan bedenken is dat ik te dicht tegen de hoek van de straat zou staan, maar ik heb niet gemeten, ik stond er allesinds helemaal niet vlak tegen.
Ik zal zien welke argumenten ze aanhalen op de boete he.

Dat bord C3 was volledig mijn fout, ik zag het blauwe onderbord en dacht dat er op zou staan 'plaatselijk verkeerd', maar het was 'uitgezonderd De Lijn en fietsers'.
Toen ik het goed en wel had gezien stond ik er al naast. Mijn fout, ik was zowel op de GPS aan het kijken als rond me heen.

Juist die parkeerboeten, zou ik terugrijden en foto's gaan maken? Er staan echt GEEN borden.
Hoeveel meter moet er tussen de wagen en de straathoek zijn?

Reclame

bartvdv
Berichten: 1911

#4 , 12 mar 2011 14:25

5 meter (@Mava ;-))
Laatst gewijzigd door bartvdv op 12 mar 2011 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 12 mar 2011 14:51

5 meter; dus ongeveer twee wagens.
Dat zijn dan wel kinderwagens zeker :lol:

Turaki
Berichten: 6870

#6 , 12 mar 2011 17:18

Bent u zeker dat u geen zone-bord heeft gezien betreffende parkeren? Dan gaat er aan het begin van de straat ook niets staan.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#7 , 15 mar 2011 09:55

Als ik het goed begrijp heeft dat C3-bord hier niets mee te maken, maar gaat het effectief over het parkeren?

De straat waar je stond, maakte toch geen deel uit van een zone parkeren met parkeerkaart? Da's zo'n beetje de nieuwe melkkoe van de staat, heb ik de indruk. In Beveren bijvoorbeeld passeer je bij het binnenrijden van Beveren als je héél erg goed oplet een bordje dat héél de gemeente een zone parkeren met parkeerkaart is. Gelijk waar je dus in Beveren parkeert, als je kaart niet staat, hang je er aan. In de straten van Beveren zelf staat nergens nog een bord hierover, je moet het maar zien als je Beveren binnenrijdt. Duidelijk is anders. Maar misschien is het bij jou een gelijkaardig geval?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

evgoeth
Topic Starter
Berichten: 557
Locatie: Ten zuiden van Antwerpen

#8 , 05 mei 2011 15:43

Hallo,

Nee, in het pv stond dat ik op de rijbaan geparkeerd stond.
Wat pertinent niet waar was omdat er tussen mij en de verkeersdrempel nog ettelijke meters tussen waren.
Maar ja, doe er maar eens iets tegen, nog meer miserie, ik heb mijn 50 euro maar netjes betaald.


Oude Belg
Berichten: 3192

#10 , 06 mei 2011 12:17

Hallo,

Nee, in het pv stond dat ik op de rijbaan geparkeerd stond.
Weg verdeeld in rijstroken?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

evgoeth
Topic Starter
Berichten: 557
Locatie: Ten zuiden van Antwerpen

#11 , 26 mei 2011 16:41

Neen, gewoon een weg zonder wegmarkeringen.
Zij beweerden dat ik te dicht tegen de straathoek stond zeker, en dat het daar nog rijbaan was.
Als ik me misschien een paar meter verder vooruit had gezet was dat niet meer het geval.
Parkeerverbod was daar allessinds niet van kracht.
En mijn inziens stond ik meer dan ver genoeg in de straat.
Maar ja, gaan we daarvoor procederen? Dat win je dan toch niet.


evgoeth
Topic Starter
Berichten: 557
Locatie: Ten zuiden van Antwerpen

#13 , 27 mei 2011 13:28

Lysenstraat in Berchem (A'pen)

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”