Tijdelijke uitvoer en invoer uit Groot-Brittanie.

Miguel
Topic Starter
Berichten: 17

Tijdelijke uitvoer en invoer uit Groot-Brittanie.

#1 , 05 mar 2011 11:24

Ik wil een antieke klok (1835) laten restaureren in England. Gezien dit een voorwerp is dat uit erfenis komt heb ik er geen eigendomstitel van. Hoe moet ik handelen om dit probleemloos naar England te vervoeren, via Eurostar, en vooral hoe kan ik problemen vermijden bij het terug halen na de restauratie.
Bij mijn vorige verplaatsing naar London stelde ik vast dat, niettegenstaande het vrije verkeer van personen en goederen binnen Europa, er toch een strenge controle was bij het vertrek en de terugkeer. In London werd zelfs mijn handbagage grondig nagekeken. Dus neem ik aan dat, wie ook de controle doet, ik waarschijnlijk wel zal aangesproken worden op het bezit en het vervoer van de klok. Welke wettelijke voorzorgen moet ik nemen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
artemis
Berichten: 3293

#2 , 05 mar 2011 11:45

Bij mijn vorige verplaatsing naar London stelde ik vast dat, niettegenstaande het vrije verkeer van personen en goederen binnen Europa, er toch een strenge controle was bij het vertrek en de terugkeer. In London werd zelfs mijn handbagage grondig nagekeken.
UK is geen Schengenland. Geen vrij vervoer van goederen dus.

Ik kan u anders een zeer goede en gereputeerde antieke klokkenrestaurateur in België aanbevelen. Is misschien eenvoudiger.

Redrum
Berichten: 574

#3 , 24 mar 2011 10:58

Bij mijn vorige verplaatsing naar London stelde ik vast dat, niettegenstaande het vrije verkeer van personen en goederen binnen Europa, er toch een strenge controle was bij het vertrek en de terugkeer. In London werd zelfs mijn handbagage grondig nagekeken.
UK is geen Schengenland. Geen vrij vervoer van goederen dus.
Dit is wel volledig verkeerde informatie. Schengen heeft niets met goederen te maken, alleen met personen. Er is wel degelijk vrij goederenverkeer met de UK.

Vrij verkeer van personen of goederen wil trouwens nooit zeggen dat er geen veiligheidscontroles, antidrugscontroles en dergelijke kunnen plaatsvinden.

Reclame

artemis
Berichten: 3293

#4 , 24 mar 2011 12:47

U hebt helemaal gelijk Redrum, mijn excuses.

Er is vrij vervoer van personen binnen de Schengenlanden en er is vrij vervoer van goederen binnen de EU.

http://www.europa-nu.nl/id/vha4ok8ysjvq ... opese_unie

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”