Meerdere boetes voor zelfde parkeerovertreding

PVO
Topic Starter
Berichten: 2

Meerdere boetes voor zelfde parkeerovertreding

#1 , 01 mar 2011 10:06

Beste,

Graag had ik een antwoord op onderstaande vraag gehad.
Ik parkeer mijn auto in mijn straat op zondag en zie eind volgende week (vrijdagavond) dat ik een paar boetes heb. Plots blijken dit er twee weken later 5 te zijn. Zondag stond er inderdaad een parkeersverbod, maar door alle werkzaamheden viel mij dit niet op.

Kan men meerdere keren gestraft worden voor één en dezelfde overtreding, al gaat dit over meerdere dagen?
Ondertussen heb ik de eerste boete al betaald. Wat zijn de volgende stappen?

Indien ik een bezwaar aanteken voor de 4 volgende boetes en mijn gelijk niet haal, betaal ik dan steeds bij per boete of per bezwaar (4 boetes). Maw hoeveel zou me dit dan extra kosten.

Bedankt voor jullie hulp,
Peter

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
EvilFreD
Berichten: 677

#2 , 01 mar 2011 12:54

Boetes of retributies?
Totaal parkeerverbod/parkeren met beperkte tijd?

Hoe dan ook verkeert u blijkbaar in de veronderstelling dat wanneer je eenmaal een boete hebt gekregen, je je auto onbeperkt kunt laten staan.
Gelukkig is het tegendeel waar.
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

PVO
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 01 mar 2011 13:13

Het gaat om boetes van de politie, door werkzaamheden stond er een parkeerverbod. Normaal mag men hier parkeren.
Dus maw je kan je auto verkeerd parkeren, 3 weken op reis gaan, en 21 boetes betalen... van die veronderstelling uitgaande dat je 21 dagen een boete krijgt?

Reclame

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#4 , 01 mar 2011 15:15

afhankelijk van welke artikels er in het pv weerhouden worden,

indien de wagen niet verplaatst word gedurende meerdere dagen ( zoals bv door op vakantie te gaan ) zou men inderdaad kunnen spreken van 1 overtreding.

de overtreding werd begaan op het moment dat men daar parkeerde en niet de volgende dag, de dag erna, de dag daarna, etc . . .

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 01 mar 2011 15:54

. Zondag stond er inderdaad een parkeersverbod, maar door alle werkzaamheden viel mij dit niet op.
Gaat bij jou dan geen belletje rinkelen. daarbij blijkt het nog de straat te zijn waar je woont. Zie jij dan gedurende de hele week niet meer om naar uw wagen, zeker als er gewerkt wordt in de straat. Had je niet door dat er minder of zelfs geen andere wagens in uw straat stonden dan gewoonlijk.
De aannemer had het recht gehad u te laten wegslepen, en dan had het waarschijnlijk meer gekost.

neogoa
Berichten: 130

#6 , 01 mar 2011 17:01

afhankelijk van welke artikels er in het pv weerhouden worden,

indien de wagen niet verplaatst word gedurende meerdere dagen ( zoals bv door op vakantie te gaan ) zou men inderdaad kunnen spreken van 1 overtreding.

de overtreding werd begaan op het moment dat men daar parkeerde en niet de volgende dag, de dag erna, de dag daarna, etc . . .

²that

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”