Geflitst -> rechtbank. Een aantal vragen.

PJH
Topic Starter
Berichten: 4

Geflitst -> rechtbank. Een aantal vragen.

#1 , 21 feb 2011 23:26

Hallo,

vorig jaar ben ik geflitst op de N31 Expressweg aan een snelheid van, na correctie, 100.58km/h waar ik 70km/h mocht rijden. Dit is een rijbaan met 2x2 vakken met geluidsmuren en gescheiden middenberm....Maar toch is het bebouwde kom :( ik rij daar wel vaker te snel omdat ik 70km/h daar erg traag vind, maar had ik geweten dat het bebouwde kom was dan had ik me wel ingehouden. Mijn fout dus.

14 Maart moet ik voorkomen voor de politierechtbank in Brugge, het is mijn eerste boete in die 6 jaar dat ik met de auto rijd. Ik ben 24 en ben verder ook nog nooit gepakt geweest op dronken rijden of wat dan ook. Nu zijn de vragen:
- Zijn ze streng?
- Waaraan kan ik me verwachten?
- Ik zit op 14 Maart voor school in Amsterdam. Doe ik er best aan van thuis te blijven en toch te gaan naar de rechtbank, een advocaat in te schakelen of hoor ik het via de post gewoon?
- Indien ik toch zou willen aanwezig zijn (sowieso zou ik er graag zijn), kan ik de rechtzaak dan somehow laten uitstellen omdat ik er niet kan zijn?
- Zullen ze mild zijn omdat ik student ben?
- Is het mogelijk om bvb meer rijverbod te krijgen in ruil voor minder euro's boete?

Dank bij voorbaat :)
PJH

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
EvilFreD
Berichten: 677

#2 , 22 feb 2011 00:41

Met 100.58 km/u valt u binnen de bebouwde kom nét binnen de categorie +30 km/u
Dit betekent automatisch rechtbank. Buiten de bebouwde kom ging u pas voor de rechtbank moeten verschijnen indien u 40 km/u te hard reed.
Er staat u een boete te wachten tussen de tussen € 55 en € 2750 en een rijverbod van minimaal 8 dagen en maximaal 5 jaar.
Zijn ze streng? Ja, maar wel rechtvaardig :)
Indien u niet kunt gaan laat u best een advocaat gaan, maar ook als u wel kan schakelt u best één in.
Of u nu student bent of bordenwasser of bankdirecteur maakt geen verschil. In België zijn verkeersboetes niet inkomensafankelijk.
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#3 , 23 feb 2011 21:56

Een verplicht rijverbod hé :p

Reclame

EvilFreD
Berichten: 677

#4 , 23 feb 2011 22:22

Elk rijverbod is verplicht ;)
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#5 , 24 feb 2011 08:22

Dat klopt niet, sommige zijn facultatief. Of begrijp ik u verkeerd?

Veebee
Berichten: 565

#6 , 24 feb 2011 08:32

Bebouwde kom en 70 km/uur toegelaten, kan dit? Ik dacht altijd dat bebouwde kom 50 km/uur was

Turaki
Berichten: 6870

#7 , 24 feb 2011 08:52

Bebouwde kom en 70 km/uur toegelaten, kan dit? Ik dacht altijd dat bebouwde kom 50 km/uur was
Als er een bord type C43 met als tekst "70" staat wel.

EvilFreD
Berichten: 677

#8 , 24 feb 2011 09:58

Dat klopt niet, sommige zijn facultatief. Of begrijp ik u verkeerd?
De rechter kan in veel gevallen een rijverbod opleggen, maar hoeft dat niet te doen.
In geval van ernstige overtredingen heeft hij die keus inderdaad niet en is hij verplicht om een rijverbod op te leggen.
Maar hoe dan ook:
Of de rechter nu vrij mag beslissen of verplicht is, de opvolging er van is altijd verplicht.
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#9 , 24 feb 2011 13:59

Ah, het gaat over de uitvoering :D

EvilFreD
Berichten: 677

#10 , 24 feb 2011 14:01

;)
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#11 , 24 feb 2011 15:47

ik rij daar wel vaker te snel omdat ik 70km/h daar erg traag vind
Wat is dit nu weer voor een uitleg? Jij houdt je dus enkel aan die verkeersregels die jij nuttig vind? Ik hoop van harte dat je een stevige boete en lang rijverbod krijgt. Kwestie dat je begrijpt dat je gedrag en gedachtengang niet echt door de beugel kunnen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Oude Belg
Berichten: 3192

#12 , 24 feb 2011 17:23

Ah, het gaat over de uitvoering :D
Niet alleen over de uitvoering. De rechter MOET verval tot het recht van sturen uitspreken, dus hieraan kan je niet ontsnappen.
Laatst gewijzigd door Oude Belg op 25 feb 2011 07:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

PJH
Topic Starter
Berichten: 4

#13 , 25 feb 2011 01:45

ik rij daar wel vaker te snel omdat ik 70km/h daar erg traag vind
Wat is dit nu weer voor een uitleg? Jij houdt je dus enkel aan die verkeersregels die jij nuttig vind? Ik hoop van harte dat je een stevige boete en lang rijverbod krijgt. Kwestie dat je begrijpt dat je gedrag en gedachtengang niet echt door de beugel kunnen.
Afbeelding

ben jij zo iemand die nooit iets in twijfel trekt? altijd netjes doet wat anderen je opdragen? Alle regels volgt zoals ze je zijn voorgeschreven? nooit iets verkeerd doet?

Indien wel, dan is het misschien eens tijd om voor jezelf te gaan denken, ipv gewoon zoals een hond door het leven te gaan en te gehoorzamen aan diegene die je een koekje geeft (hier dus een politieker met wat regels die er enkel is om geld te innen en verder niks doet).

Ik zou mijn tijd kunnen investeren in uitleggen waarom ik 70km/h daar een belachelijke zaak vind, maar dat zou me vrij veel tijd kosten. Daarom mag u mij eens proberen te overtuigen van uw standpunt door het mij uit te leggen en dan zal ik beargumenteren en zien of ik mij er in kan vinden.


Aan de anderen die wel gewoon weten hoe ze een vraag moeten beantwoorden, bedankt :)

EvilFreD
Berichten: 677

#14 , 25 feb 2011 02:16

Goh, wie had dat verwacht. Rechtschapen mensen op een juridisch forum.
Hij die vrij is van zonden, werpe de eerste steen.
Maar het is natuurlijk niet bijster verrassend dat je hier tegen mensen oploopt die weinig sympathie kunnen opbrengen voor het willekeurig naleven van verkeersregels.
Dat jij zo'n mensen moraalridders vindt zegt meer over jou dan over hen.
Soit, veel succes in de afhandeling. Je weet nu wat je wachten staat.
Oh, en een kleine tip nog: de rechter is óók een moraalridder.
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#15 , 25 feb 2011 08:34

Ik zou mijn tijd kunnen investeren in uitleggen waarom ik 70km/h daar een belachelijke zaak vind, maar dat zou me vrij veel tijd kosten. Daarom mag u mij eens proberen te overtuigen van uw standpunt door het mij uit te leggen en dan zal ik beargumenteren en zien of ik mij er in kan vinden.
ik kom daar ook regelmatig en kan begrijpen waarom iemand 70 te traag vind
ik vind dat ook
maar ik hou mij toch steeds binnen wat ik de 'rijbewijsovertredingen' noem
ik rij te graag met de auto om mijn rijbewijs te verspelen ;)
het jammere is idd dat het daar bebouwde kom is
dat maakt de ovetreding dubbel zo gevaarlijk :D
vooral op een 2*2 gescheiden door een betonnen middenberm van 1.5 mtr dik
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”