Geflitst -> rechtbank. Een aantal vragen.

float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

Re: Geflitst -> rechtbank. Een aantal vragen.

#16 , 25 feb 2011 09:36

Ah, het gaat over de uitvoering :D
Niet alleen over de uitvoering. De rechter MOET verval tot het recht van sturen uitspreken, dus hieraan kan je niet ontsnappen.
In dit concreet geval. Maar daar was geen discussie over.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#17 , 25 feb 2011 09:50

ben jij zo iemand die nooit iets in twijfel trekt? altijd netjes doet wat anderen je opdragen? Alle regels volgt zoals ze je zijn voorgeschreven? nooit iets verkeerd doet?
Nee hoor, ik overtreedt ook soms bewust de regeltjes, maar gebruik ook nooit excuses als ik tegen de lamp loop, zoals jij wel doet.
Indien wel, dan is het misschien eens tijd om voor jezelf te gaan denken, ipv gewoon zoals een hond door het leven te gaan en te gehoorzamen aan diegene die je een koekje geeft (hier dus een politieker met wat regels die er enkel is om geld te innen en verder niks doet).
Het feit dat je zo'n uitspraak doet, bewijst dat je zelf wel een beetje nadenkt, maar absoluut niet diep genoeg. Ik zou je aanraden om nog wat dieper na te denken, tot je inziet dat regelmentering ofwel bindend is, ofwel onbestaande. Een reglementering die iedereen naar eigen goeddunken kan toepassen, is geen reglementering.
Ik zou mijn tijd kunnen investeren in uitleggen waarom ik 70km/h daar een belachelijke zaak vind, maar dat zou me vrij veel tijd kosten. Daarom mag u mij eens proberen te overtuigen van uw standpunt door het mij uit te leggen en dan zal ik beargumenteren en zien of ik mij er in kan vinden.
Fantastische houding. Probeer die uitleg ook eens uit op de rechter, zou ik zo zeggen. "Mijnheer de juge, ik heb lak aan de verkeersregels omdat ik ze belachelijk vind. Leg jij mij eerst eens uit waarom ze niet belachelijk zijn?"

Als jij vind dat de verkeersregels belachelijk zijn, dan moet je ze proberen VERANDEREN. Start een petitie om 90 te mogen rijden op die plaats. Maak die petitie over aan de bevoegde instanties. Start acties om de snelheidsbeperking daar te veranderen. DAT is de goeie manier van werken. Maar zolang de regelgeving niet veranderd is, hoor je je aan de regels te houden. Punt andere lijn.

Anyway, veel geluk bij de rechter. Als je dezelfde houding aanneemt als hier, vrees ik het ergste voor jou, hoor.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Ken
Berichten: 1

#18 , 25 feb 2011 14:15

Ken, kan je terug on topic komen, AUB? Dit is geen taalforum. Dit is een JURIDISCH forum. Als je even zoekt zul je wel een forum over de Nederlandse / Vlaamse taal vinden. Ga daar gerust iedereen zijn dt-fouten verbeteren. Deze discussie ging over verkeersregels, remember? De enige twee berichten van jou tot nu toe gaan over dt-regels en komma's. Als dat het enige is dat je hier te vertellen hebt, kan je hier beter wegblijven.
Ok, mijn oprechte excuses.

Bij deze mijn bijdrage aan dit topic: http://www.ipetitions.com/petition/n31_ongelimiteerd/" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#19 , 25 feb 2011 14:38

Succes me de petitie. Laat ons weten wanneer je met de resultaten naar de bevoegde instanties gaat.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#20 , 26 feb 2011 01:49

Bij deze mijn bijdrage aan dit topic: http://www.ipetitions.com/petition/n31_ongelimiteerd/" onclick="window.open(this.href);return false;
mijn antwoord is "ben je helemaal gek"
aan 120 km/u mag je er daar elke dag een paar van de muur schrapen
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#21 , 26 feb 2011 11:53

[Lang leve duitsland, waar je nog eens 270+ kunt doen zonder problemen
Niets belet je om te emigreren, maar dan moet je er ook de in de tijd beperkte werklozensteun bijnemen, geen automatische indexering van uw loon, enz... bijnemen. Aan u de keuze.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#22 , 28 feb 2011 09:03

Let ook wel: in Duitsland moet je je extra laten verzekeren als je 270+ wil doen. Een "standaard" verzekering is maar tot een bepaalde snelheid. Als je harder rijdt en je hebt een ongeval, ben je niet meer verzekerd met alle gevolgen vandien. Dit aspect verliezen veel mensen wel eens uit het oog als ze zeggen: "In Duitsland mag je zo hard rijden als je wil".
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#23 , 28 feb 2011 11:39

Ook niet overal. Op gewone wegen mag het zeker niet. Ook op alle autostrades mag het niet. Let daarom steeds op de verkeersborden. Let ook op: de Duitse politie flitst van voren, en niet zoals bij ons vanachteren. Ze kunnen u soms al van 1 km ver zien afkomen, en flitsen u lang voordat jij hun gezien hebt.

PJH
Topic Starter
Berichten: 4

#24 , 28 feb 2011 14:48

inderdaad, maar daar hebben ze echt een goed systeem vind ik. De wegen zijn daar breed, in goeie staat en met deftige afwatering enz. In duitsland mag je in inderdaad niet overal zo hard als je maar wil, maar op de plekken waar het wel mag is het ook "logisch".

Wat wel opvalt is hoe goed de duitsers de wegcode volgen, iets die in belgie nog niet de helft zo goed is....ik steek dat gedrag van de belgen op het feit dat sommige regels gewoon belachelijk zijn.

Belgie kan veel leren van Duitsland, maar ook omgekeerd natuurlijk (anders woonde ik daar al lang).

Een onbeperkte snelheidslimiet is in belgie trouwens NIET één van de dingen waar ik serieus voor sta te springen, met de huidige mentaliteit van de belgische chauffeur zou dat namelijk teveel slachtoffers maken. Je moet je maar eens inbeelden dat één van de middenvaksrijders plots naar links zou gaan -> uiteraard zonder gebruik van de spiegel -> en jij komt af aan 200+.... dan wordt de remweg wel zeeeeeeer lang, en is het in principe uw schuld.

Wanneer ik het voor het zeggen zou hebben, dan zou er denk ik veel veranderen.

EvilFreD
Berichten: 677

#25 , 28 feb 2011 15:37

Niet te vergeten ook dat je in Duitsland op veel wegen 3 uur en langer 200 km. per uur kan rijden zonder ingewikkeld knooppunt tegen te komen.
In België heb je aan 200 km. per uur ongeveer om het kwartier een knooppunt.
Er is ook in heel België geen snelweg zo rustig als de snelwegen in Duitsland waar geen beperkte snelheid bestaat.
Overdag toch niet. En 's nacht? Ik durf in België 's nachts meestal nog geen 120 te rijden, laat staan 200.
.
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#26 , 28 feb 2011 15:44

Wat wel opvalt is hoe goed de duitsers de wegcode volgen, iets die in belgie nog niet de helft zo goed is.....
Ik kom regelmatig op Duitse wegen, en zie steeds weer hou deze zich veel strikter aan de snelheidsbeperkingen houden. Staat er op de autoweg een beperking tot 100, zal je zelden iemand sneller zien rijden, tenzij het een Belg is natuurlijk. :oops:

Lanox
Berichten: 3522
Juridisch actief: Nee

#27 , 01 mar 2011 10:59

Ik heb het al eerder aangehaald, maar men moet naar het totaalplaatje kijken.
Duitsland is minder dicht bevolkt, geen lintbebouwing, geen op- en afrit elke 2 kilometer, behalve rond de grote steden gaan de autostrades bijna niet doorheen dicht bebouwd gebied (geluidsoverlast), autostrades die onderhouden worden en niet enkel opgelapt, bredere autostrades (zowel aantal rijvakken als de breedte van een rijvak), ...

sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#28 , 01 mar 2011 12:03

bredere autostrades (zowel aantal rijvakken als de breedte van een rijvak), ...
ik had me voorgenomen niet te antwoorden, maar ben je ooit al eens in duitsland geweest?
meer rijvakken dan hier?
waar vind je die?
de meeste snelwegen in duitsland hebben even veel rijvakken als de N31 in brugge ( waar de hele discutie toch om draait)
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#29 , 01 mar 2011 12:16

Op autostrades in Duitsland, met maar 2 rijstroken, en ja die zijn er ook, mag je gewoonlijk maar 120 of 130 km/Hr rijden. Onbeperkte snelheid is echter meestal op autostrades met 3 rijstroken, en dat zijn er veel.

araneus
Berichten: 66

#30 , 01 mar 2011 12:50

Op autostrades in Duitsland, met maar 2 rijstroken, en ja die zijn er ook, mag je gewoonlijk maar 120 of 130 km/Hr rijden. Onbeperkte snelheid is echter meestal op autostrades met 3 rijstroken, en dat zijn er veel.
Onzin ! Er zijn vele snelwegen waar de snelheid ongelimiteerd is die maar uit twee rijstroken bestaan. Als je het wil controleren, ik geef er enkele net over de grens:

- A44: grote stukken vrije snelheid vanaf de Belgische grens in Eynatten tot Jackerath
- A40: Venlo - Duisburg (tot enkele km voor Duisburg)
- A60: vanaf de grens met België tot de A1
- A1: Daun - Wittlich

Zelfs in het hartje Ruhr-gebied zijn er snelwegen met 2 rijstroken met ongelimiteerde snelheid. Daar zijn de snelwegen netten ook zeer dicht en met veel op- en afritten zoals in Vlaanderen. De snelwegen zijn daar (Nord Rhein Westfalen) wel enkele keren veiliger dan in België.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”