Parkeerbedrijf houdt gegevens bij?
Geplaatst: 20 feb 2011 10:55
Alweer een meningsverschil met OPC.
Terwijl ik een ticketje haalde voor mijn wagen, was er een ijverige parkeerwachter reeds een retributie voor mijn wagen aan het uitschrijven. "Sorry mijnheer, de retributie is al uitgeprint, ik kan die niet meer annuleren", was het antwoord toen ik mijn parkeerticket toonde.
Onmiddellijk een scan van retributie en parkeerticket genomen en gemaild naar OPC.
Dit was het verrassende antwoord:
Geachte
Wij hebben uw klacht betreffende het parkeren te AALST in goede orde ontvangen en hebben er de nodige aandacht aan besteed.
Bij nader en grondig onderzoek van deze klacht kunnen wij tot onze spijt geen gegronde en wettelijke reden aanhalen die tot annulatie van uw retributiebon zou kunnen leiden volgens het retributiereglement van de Stad. Op het moment van de controle was er geen geldig ticket aanwezig op het dashboard.
1) Het betaalticket waarvan we een kopij mochten ontvangen is van de betaalautomaat in de Fabriekstraat,terwijl er op het Esplanadeplein twee betaalautomaten staan.
2) Men u heeft reeds verschillende éénmalige annulaties toegekend voor de parking op het Esplanadeplein.
Daarom zijn wij verplicht U te vragen deze retributiebon per kerende te voldoen op het rekeningnummer 330-0771677-96 en met de uitdrukkelijke vermelding van het bonnummer in de mededeling.
Punt 2 is toch wel zeer vreemd:
- blijkbaar heb ik mijn limiet van annulaties bereikt en kan er dus geen meer worden geannuleerd?
- blijkbaar houden ze mijn gegevens bij want ze hebben kunnen opzoeken of er al andere retributies werden geannuleerd.
En vooral dit verontrust mij. Mag dit? Mogen zij mijn historie bijhouden? a.d.h.v. mijn nummerplaat mijn gegevens opvragen mag. Maar a.d.h.v. mijn nummerplaat gegevens over mij bijhouden is toch een brug te ver. Nee?
Bedankt voor de reacties.
Terwijl ik een ticketje haalde voor mijn wagen, was er een ijverige parkeerwachter reeds een retributie voor mijn wagen aan het uitschrijven. "Sorry mijnheer, de retributie is al uitgeprint, ik kan die niet meer annuleren", was het antwoord toen ik mijn parkeerticket toonde.
Onmiddellijk een scan van retributie en parkeerticket genomen en gemaild naar OPC.
Dit was het verrassende antwoord:
Geachte
Wij hebben uw klacht betreffende het parkeren te AALST in goede orde ontvangen en hebben er de nodige aandacht aan besteed.
Bij nader en grondig onderzoek van deze klacht kunnen wij tot onze spijt geen gegronde en wettelijke reden aanhalen die tot annulatie van uw retributiebon zou kunnen leiden volgens het retributiereglement van de Stad. Op het moment van de controle was er geen geldig ticket aanwezig op het dashboard.
1) Het betaalticket waarvan we een kopij mochten ontvangen is van de betaalautomaat in de Fabriekstraat,terwijl er op het Esplanadeplein twee betaalautomaten staan.
2) Men u heeft reeds verschillende éénmalige annulaties toegekend voor de parking op het Esplanadeplein.
Daarom zijn wij verplicht U te vragen deze retributiebon per kerende te voldoen op het rekeningnummer 330-0771677-96 en met de uitdrukkelijke vermelding van het bonnummer in de mededeling.
Punt 2 is toch wel zeer vreemd:
- blijkbaar heb ik mijn limiet van annulaties bereikt en kan er dus geen meer worden geannuleerd?
- blijkbaar houden ze mijn gegevens bij want ze hebben kunnen opzoeken of er al andere retributies werden geannuleerd.
En vooral dit verontrust mij. Mag dit? Mogen zij mijn historie bijhouden? a.d.h.v. mijn nummerplaat mijn gegevens opvragen mag. Maar a.d.h.v. mijn nummerplaat gegevens over mij bijhouden is toch een brug te ver. Nee?
Bedankt voor de reacties.