2x betalen voor zelfde parkeerovertreding ?

Flo36
Topic Starter
Berichten: 6

2x betalen voor zelfde parkeerovertreding ?

#1 , 19 feb 2011 12:45

Hallo,

Ik ben voor mijn werk naar Oostende gegaan en heb daar mijn wagen geparkeerd in een zone voor kort parkeren.
Toen ik aankwam kwam ik tot de constatatie dat ik mijn portefeuille thuis vergeten was en ik de meter niet kon
betalen. Ik kon onmogelijk terug naar huis rijden en een gratis alternatief was er niet.
Resultaat, uiteraard een boete.

Tot daar alles nog ok want ik had tenslotte niet betaald.
Maar het probleem dat zich stelt is dat ik niet 1 boete onder mijn ruitenwisser terugvond maar 2 boetes !
Dit vond ik toch wel erg bizar.

Ik ben toegekomen om 13u25 ongeveer, de eerste boete is uitgeschreven om 13u45 met de melding van 25 euro
voor een halve dagticket. Daarna om 16u25 hebben ze besloten om er nog maar een boete bij te steken van
25 euro. En dat vind ik toch wel een brug te ver ?
Om 16u45 ben ik vertrokken en heb ik deze ongelukkige situatie ontdekt.

Blijkbaar staat er ter info op het ticket dat de termijnen om te kortparkeren van 9u-14u zijn en van 14u - 19u.
Maar om 13u45 heb ik een eerste boete gekregen met een melding dat ik een halve dagticket aankoop, dus moet
dat toch wel geldig zijn tot 16u45 ? Ik snap het even niet meer.

Hoe zit dat ? Kan ik 2 boetes krijgen voor dezelfde overtreding ?
Op die manier kunnen ze ieder kwartier er wel een boete bijsteken ?

Alvast bedankt voor het advies.

groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
EvilFreD
Berichten: 677

#2 , 19 feb 2011 13:34

Nee, ze kunnen niet ieder kwartier een retributie bijsteken. Slechts één maal per termijn.
U heeft om 13.45 een retributie gekregen voor de eerste termijn en om 16.25 één voor de tweede termijn.
Volledig volgens de regels.
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#3 , 19 feb 2011 20:20

staan de uren van de termijnen op de parkeermeters?

Reclame

EvilFreD
Berichten: 677

#4 , 19 feb 2011 22:56

Nu kunnen er gerust verschillende soorten parkeerautomaten staan in Oostende.
Maar deze laat toch in ieder geval niets aan duidelijkheid te wensen over :)

foto
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

glenn1976
Berichten: 114
Locatie: Oostende
Contacteer: Website

#5 , 21 feb 2011 13:35

ten eerste hebt u geen parkeerovertreding begaan, want u stond blijkbaar wel reglementair geparkeerd. wat u wel hebt nagelaten te doen is te betalen voor uw parkeerplaats (gezien u geen geld bij u had). u koos op dag ogenblik dus voor de mogelijkheid van een halve dag ticket. gezien u voor 14 uur arriveerde op uw parkeerplaat in Oostende hebben die "vriendelijke" mensen van Vinci u inderdaad 2 x een parkeerretributie aangerekend.

is 2x25 euro om 4 1/2 uur te parkeren veel geld? ABSOLUUT. het is een regelrechte schande dat ze zoveel duren te vragen terwijl het in andere gemeenten slechts de helft is.

U had nog 2 andere mogelijkheden.
1) u reed naar een van de randparkingen van Oostende waar u gratis kon parkeren en daar kon u ook gratis een fiets verkrijgen (er is ook een centrumbus maar ik weet nu niet of die gratis is)
2) u reed een betalende parking binnen en leende die middag even wat geld, zodat u bij het wegrijden van die parking uw parkeergeld kon betalen

Men weze dus gewaarschuwd als men de koningin der badsteden komt bezoeken om voldoende parkeergeld in de meters te steken

EvilFreD
Berichten: 677

#6 , 21 feb 2011 13:39

*Trolling Alert* ;)
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”