brommer proces wanneer ?

vandewallejan
Topic Starter
Berichten: 1
Locatie: Tielt

brommer proces wanneer ?

#1 , 29 nov 2006 23:21

hallo ,

ik ben vorig jaar in de krokusvakantie tegengehouden geweest met mijn bromfiets
hij ging idd te snel en ik had geen rijbewijs of verzekering en ik was minderjarig
mijn fouten gaf ik ook eerlijk toe

maar mijn vraag is nu :
wanneer komt dit voor in de rechtbank ?
want het is al een jaar gepasseert en is et juist dat dit na een jaar vervalt ?
of kan ik ergens op het internet vinden wanneer dit voorkomt?
ik denk als ik erbij ben dat mijn straf miss in mindere mate zal zijn

groetjes jan

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 01 dec 2006 13:44

?Art.68.De strafvordering die het gevolg is van een overtreding van deze wet alsmede van de ter uitvoering ervan vastgestelde besluiten, verjaart door verloop van een jaar te rekenen van de dag waarop de overtreding is begaan; deze termijn bedraagt evenwel drie jaar te rekenen van de dag waarop de overtreding is begaan voor overtredingen van artikel 30, ? 1 en ? 3(=rijbewijs), 33(=vluchtmisdrijf), 34, ? 2, 35 en 37bis, ? 1, 1? en 4? tot 6?(=alcohol e.a.) ?(16 MAART 1968. - Wet betreffende de politie over het wegverkeer.)

Uw proces-verbaal vermeldt de wetsbepalingen die u zou overtreden hebben.

?De strafvordering wegens een overtreding van de wegcode verjaart wanneer,bij ontstentenis van een grond van schorsing,meer dan ??n jaar is verlopen sedert de laatste daad van onderzoek of van vervolging verricht binnen het jaar van de dag waarop het misdrijf is gepleegd?(Cass. 14 maart 1989,Arr.Cass. 1988-89,808).

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) in http://just.fgov.be

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”