verkeersovertredingen met voorlopig rijbewijs b

nathanke1992
Topic Starter
Berichten: 12

verkeersovertredingen met voorlopig rijbewijs b

#1 , 13 feb 2011 15:01

beste,
juni 2010 ben ik aangehouden op vrijdagnacht rond 3 uur met een voorlopig rijbewijs B nadat ik over het voetgangerspad had gereden(zonder voetgangers in gevaar te brengen) ik moest een ademanalyse doen met uitslag 0.23 mg
mijn vriend heeft daarna alles op zich gepakt maar ik weigerde dit toelaten en nam verantwoordelijkheid hierdoor moeten we beiden voorkomen! mijn vraaag is nu hoelang kan ik rijverbod krijgen voor deze feiten?zou ik mijn examens opnieuw moeten doen? ik heb ondertussen al wel mijn vast rijbewijs gehaald!
alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#2 , 13 feb 2011 16:05

Gelieve alle artikelen op te sommen die in het proces-verbaal of in de dagvaarding staan.

nathanke1992
Topic Starter
Berichten: 12

#3 , 13 feb 2011 16:20

euhm artikel 9,artikel 34,artikel 30

Reclame

float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#4 , 13 feb 2011 16:22

van het KB in verband met het rijbewijs of een andere wetgeving?

Franciscus
Berichten: 38588

#5 , 13 feb 2011 16:24

Kan je eens de artikels geven waarvoor je beticht wordt?

greep uit het geheel.
WE rijden art 6
rijden zonder begeleider inbreuk op artikel 23 §1, 2° en 4°,en krachtens;artikel 30, §2,1°
onder invloed eventueel dronken voeren dus zeker voor de intoxicatie artikel 34
rijverbod krachtens art 38 Voor dit alles kan de rechter een verval van recht tot sturen uitspreken;
valse verklaring afgelegd
uw vriend ook dus zelfde bestraffing valse verklaring .... begeleiding.
Wie was je begeleider en nog meer waar was deze.
Wie is eigenaar van de auto ..... uitgeleend aan iemand die er niet mag mee rijden????
uw leeftijd : beginnend bestuurder gelet op de huidige wetgeving zal het zeker niet van de poes zijn.
Niet verzekerd gezien u niet voldeed aan de voorwaarden.
plaats op de rijbaan?? art 9.1.1
enz

Franciscus
Berichten: 38588

#6 , 13 feb 2011 16:26

Uw RB is dat onmiddellijk ingetrokken??

nathanke1992
Topic Starter
Berichten: 12

#7 , 13 feb 2011 16:36

Nee dat was het strafste ze wouden niet aannemen dat ik de bestuurder was en waren ervan overtuigd dat mijn vriend de bestuurder was dus ik mocht mijn rijbewijs houden en mijn vriend moest het zijne inleveren.
mijn vader is de eigenaar ik ik had een voorlopig rijbewijs cat b na 20 uur scholing dus ik had geen begeleider nodig.
maar dus ze wouden me niet geloven en mijn vriend was een valse verklaring aan het aflegge waarop ik zei dat hij niets moest ondertekenen omdat ik de bestuurder was de politie wou me absoluut niet geloven en belde de procureur nu moeten we het komen uiutlegge!
maar ik vraag me wat ik kan krijgen of wat mijn vriend an krijgen die heeft ook een ademanalyse moete doen resultaait0.83 promille!
dus moest de rechter mij als dader aanwijzen wat zal ik hoogstwaarschijnlijk rigen(hoeveel zou de geldboete ong bedragen,hoelang zal de priode van eht rijverbod zijn)

nathanke1992
Topic Starter
Berichten: 12

#8 , 13 feb 2011 16:37

van het KB in verband met het rijbewijs of een andere wetgeving?
van het kb

Franciscus
Berichten: 38588

#9 , 13 feb 2011 18:07

Mijn grote teen zegt beiden.
De rest hangt af van uw verhaal uw eerlijkheid uw advocaat en de clementie van de rechter maar als je beginnende bestuurder bent ... dan zal er zo wie zo een sanctie zijn.
Oa een element als het in kader van een gecoördineerder actie was gelden er andere 'bestraffingsnormen'. qua voorkomen. ( anders soms nog minnelijke schikking. Dat had met 0.23 wel het geval geweest) iets van € 137 + .... of wat is uw voorgeschiedenis ( strafrechtelijk/politioneel)
Nu zoals gezegd hoeveel PV's zijn er opgesteld en voor welke artikels en was er een politionele aktie?

nathanke1992
Topic Starter
Berichten: 12

#10 , 13 feb 2011 18:46

Dus er was eerst een pv opgesteld waarin ik verklaarde bestuurder te zijn, maar politie geloofde ons niet en mijn vriend heeft het dan op zich genomen ik heb een verklaring ondertekend die de politie heeft opgemaakt waarin staat dat mijn vriend gereden heeft mijn vriend kreeg een verklaring onder zijn neus geschoven dat hij bestuurder was maar omdat ik bleef aanhouden dat ik de bestuurder was heeft hij dit niet ondertekend aangezien de pv steld dat mijn vriend bestuurder was zijn de artikelen 9 en 34 van toepassing! maar omdat hij zijn verklaring niet wou ondertekenen moeten we beiden voorkomen en uiteraard zal ik in tegen de rechter zeggen dat ik bestuurder was en dan zal artikel 30 erbij komen wss? maar ik stel deze vraag omdat ik 2 advocaten heb geraadpleegd de ene zegt dat ik examens opnieuw zal moeten doen en de andere zegt dat ik het niet zal hoeven doen en eenr ijverbod krijg van 2 weken tot een maand wat mij straf lijkt aangezien ik beginnend bestuurder ben

Franciscus
Berichten: 38588

#11 , 13 feb 2011 19:00

U antwoord niet op de extra vragen die ik stel - dat is uw goed recht maar....
Gelet op het feit dat wij niet over ALLE elementen beschikken is en blijft het voor ons koffiedik kijken.

nathanke1992
Topic Starter
Berichten: 12

#12 , 13 feb 2011 19:16

mijn voorgeschiedenis soory was ik vergeten: ik heb voor mijn 18e verjaardag heel wat uitgestoken maar sinds ik meerderjarig ben is mijn strafblad blanco en wat is een politionele aktie?

Franciscus
Berichten: 38588

#13 , 13 feb 2011 21:05

BOB-aktie, Wodka-actie , anti-inbraken .... en waarom ben je over voetpad beginnen rijden.
strafregister ok dat is dan al meegenomen

nathanke1992
Topic Starter
Berichten: 12

#14 , 13 feb 2011 21:10

ah nee geen aktie, ik reed over het voetpad omdat er een wegblokering was en er waren geen voetgangers dus ja impulsieve actie

nathanke1992
Topic Starter
Berichten: 12

#15 , 13 feb 2011 21:11

en toen ik af het voetpad ging ginge er blauwe lichte aan dus ja

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”