verkeersovertredingen met voorlopig rijbewijs b

nathanke1992
Topic Starter
Berichten: 12

Re: verkeersovertredingen met voorlopig rijbewijs b

#16 , 13 feb 2011 21:19

maar mss weet u wat hier normaal de sanctie voor is want ik hoor steeds verschillende versies en ik zou graag to een beeld hebben van wat ik zal krijgen zodat i me alvast kan voorbereiden ivm met werk en de boete

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#17 , 13 feb 2011 21:35

En waarom was er een wegblokering???

nathanke1992
Topic Starter
Berichten: 12

#18 , 13 feb 2011 22:06

er waren werken aan dat stuk van de straat en de straat rechts was doodlopend dus ik ben zo stom geweest het voetpad te nemen

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#19 , 13 feb 2011 23:08

Ok dus geen aktie...
Parket zal u dus ook niet in een themazitting gaan vervolgen.
Maar nog veel erger dan de verkeersinbreuken zijn het trachten de politie een valse verklaring te geven.
Dus daarom mijn andere vraag . Deze zaak is dan mogelijk iets voor de correctionele rechtbank ....
dus best zeker zijn of er geen ander PV is.
Ik geef maar aan hé.

nathanke1992
Topic Starter
Berichten: 12

#20 , 13 feb 2011 23:36

er is geen pv gemaakt voor valse verklaringen enkel alleen voor de verkeersovertreding

Franciscus
Berichten: 38596

#21 , 13 feb 2011 23:54

dan zal het alleen over de verkeersinbreuk gaan.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#22 , 14 feb 2011 14:09

Heu... Voor alle zekerheid: die "wegblokkering" was toch geen "alcoholcontrole"? Indien wel, en je wou voorbij die controle rijden: hou u dan maar vast aan uw bretellen!
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

nathanke1992
Topic Starter
Berichten: 12

#23 , 16 feb 2011 18:09

nene; ze waren er waren werken op de weg

float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#24 , 16 feb 2011 19:45

artikel 9:
"De kandidaat van minder dan 24 jaar mag niet rijden van tweeëntwintig uur tot zes uur 's anderendaags op vrijdag, zaterdag, zondag, de vooravond van de wettelijke feestdagen en de wettelijke feestdagen.
De houder van een voorlopige rijbewijs mag, naast de begeleider, vergezeld zijn van één andere persoon."

artikel 34:
"Om toegelaten te worden tot het praktische examen moet de kandidaat sinds minder dan drie jaar geslaagd zijn voor het theoretische examen of ervan vrijgesteld zijn krachtens artikel 28.
Het praktisch examen kan op zijn vroegst één maand na de afgifte van het voorlopige rijbewijs model 3 plaatsvinden."

artikel 30:
"Elke vrijstelling van het theoretische examen en van het praktische examen wordt op de aanvraag om een rijbewijs, op de aanvraag om een voorlopig rijbewijs vermeld door de overheid bedoeld in het artikel 7 ."

Ben je wel zeker dat die artikelen correct zijn?
Kan je eens de volledige referentie van de overtredingen overnemen?

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”