Achteraf opgemerkte schade na gebruik wegen

jo159
Topic Starter
Berichten: 1

Achteraf opgemerkte schade na gebruik wegen

#1 , 10 feb 2011 17:28

ik heb recentelijk eens naar mijn caravan in de ardennen gereden, maar op de terug weg waren we verplicht van op 1 strook te komen, deze zat natuurlijk vol met diepe putten, op het moment na inrijden had ik er geen erg in omdat ik mijn ruiten gesloten reed, maar toen ik de dag erna met mijn ruiten openreed hoorde ik lawaai en wat bleek een stuurgewricht naar de knoppen, de kant natuurlijk dat ik met de wagen in de put gereden heb.
IK heb het al laten herstellen
maar waar kan ik terecht met mijn klacht om vergoeding te eisen
tenslotte is de wegbeheerde toch verantwoordelijk?

Groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#2 , 10 feb 2011 17:44

probleem zal hem liggen in de bewijslast.

als u schade ondervind door slechte wegen dient u zo rap mogelijk een PV bij de politie te laten opstellen ( hoe langer u wacht hoe kleiner de kans dat u in het gelijk word gesteld ), deze zal dan de baan controlere en u dient uw verzekering aan te spreken.

verzekering zal dan aan de hand van het PV nr de nodige "stappen" ondernemen als mocht blijken dat u inderdaad schade heeft ondervonden.

ik spreek uit ervaring:

http://wegcode.be/forum/showthread.php/ ... rdelijheid" onclick="window.open(this.href);return false;

EvilFreD
Berichten: 677

#3 , 10 feb 2011 17:55

Onbewijsbaar.
Als u hier toch verder mee wilt gaan dient u zich tot uw verzekeraar te wenden.
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

Reclame

Turaki
Berichten: 6870

#4 , 10 feb 2011 20:54

http://www.juridischforum.be/forum/view ... 51&t=26841

Hoe meer tijd er is verstreken, hoe kleiner de kans dat u uw gelijk krijgt.
Als u bij uw lokale politie langsgaat is de kans trouwens zeer klein dat zij dit ter plaatse gaan bekijken, u kan best contact opnemen met de plaatselijk bevoegde politiezone (let op, op de snelweg is dit de verkeerspolitie).

Franciscus
Berichten: 38583

#5 , 10 feb 2011 21:09

Zie ook andere posting.
U moet schade bewijzen dat deze van die bepaalde put is toen u erdoor reed.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”