parkeren op straat

nele en theo
Topic Starter
Berichten: 1

parkeren op straat

#1 , 07 feb 2011 18:20

Bij ons in de straat worden er soms tussen de 10 en 15 auto's geparkeerd voor een prive-woning (meestal zijn dit een 4-tal grote camionettes, 1 kleine vrachtwagen en de rest personenauto's. Het huis staat in de bocht van de straat met als gevolg dat het soms heel gevaarlijk is als je daar komt aangereden en er komt tevens een tegenligger. Mijn vraag is nu : als je een verkeersongeval hebt met 2 personenauto's doordat al die auto's in de bocht staan, wie is er dan schuldig ??? Kan de persoon van het prive huis hiervoor aangesproken worden ???

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 07 feb 2011 18:35

Als er geen parkeerverbod is op die plaats kan de persoon van het "privé huis" niet verantwoordelijk worden gesteld want hij begaat geen enkele overtreding.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus
Berichten: 38599

#3 , 07 feb 2011 19:19

breedte rijbaan
onoverzichtelijkheid in de bocht

eens bellen met de verkeersdienst van uw lokale politiezone.

Reclame

Turaki
Berichten: 6870

#4 , 07 feb 2011 20:57

Binnen de bebouwde kom? Parkeren langer dan 12 uur niet toegestaan voor +3,5 ton. Wijkagent hier eens op wijzen.

EvilFreD
Berichten: 677

#5 , 07 feb 2011 23:25

Binnen de bebouwde kom? Parkeren langer dan 12 uur niet toegestaan voor +3,5 ton. Wijkagent hier eens op wijzen.
En dit is van toepassing?
Het enige voertuig dat in de buurt komt van die grens van 3.5 ton is de kleine vrachtwagen.
En als hiermee wordt bedoeld 'een lichte vrachtwagen' valt ook die onder die grens.
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”