Tweedehandswagen en keuringsbewijs niet in orde

Pandor
Berichten: 4

Re: Tweedehandswagen en keuringsbewijs niet in orde

#16 , 13 dec 2011 11:39

op m'n PV staat dat ik in overtreding ben met KB 15.03.1968Art. 24.§1.
De wagen was dus niet conform het keuringsbewijs.
De gewijzigde uitlaat staat niet op het tuningsrapport.

Maar in de keuring zeggen ze dan weer dat ze dat niet meer controleren voor zo'n oude wagen.
Dus had ik geen PV gekregen, had ik nooit gevraagd om die uitlaat op mn keuringspapieren te zetten, en reed ik dus nog steeds, onwetend rond.

De vraag is natuurlijk, als ik niet betaal en ik moet voor de politierechtbank, waar ik in m'n ongelijk gesteld word,
Hoe hoog kan de boete dan oplopen...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#17 , 13 dec 2011 16:08

op m'n PV staat dat ik in overtreding ben met KB 15.03.1968Art. 24.§1.
De wagen was dus niet conform het keuringsbewijs.
De gewijzigde uitlaat staat niet op het tuningsrapport.

Maar in de keuring zeggen ze dan weer dat ze dat niet meer controleren voor zo'n oude wagen.
Dus had ik geen PV gekregen, had ik nooit gevraagd om die uitlaat op mn keuringspapieren te zetten, en reed ik dus nog steeds, onwetend rond.

De vraag is natuurlijk, als ik niet betaal en ik moet voor de politierechtbank, waar ik in m'n ongelijk gesteld word,
Hoe hoog kan de boete dan oplopen...
Ik ben eens voor de politierechter moeten komen omdat ik te laat naar de keuring was gegaan. Heeft me meer dan € 700 gekost... "Bij de keuring zeggen ze.... " probeer dat maar eens te bewijzen. Mijn raad : eens goed vloeken en toch maar betalen.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”