Flitsen van op privéterrein

Franciscus
Berichten: 38594

Re: Flitsen van op privéterrein

#16 , 31 jan 2011 19:23

o ja bestuurlijke aanhouding voor een periode van 2 tot 12 uur bijna vergeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
4ringsdude
Topic Starter
Berichten: 274

#17 , 02 feb 2011 23:12

SUPER.... ik kon net te horen dat de overtredingen niet vervolgd zullen. Hij kon mij de reden niet zeggen... enkel dat het eenmalig is.
Hij kon mij wel wat extra info geven. Ze flitsen daar op een baan van 50km/u maar flitsen vanaf 60km/u en ik heb het getest... wie de Delhaize op rijd doet dit niet tenzij hij zijn auto beu is...
Waar ik van verschoot is dat de Delhaize WEL zijn goedkeuring heeft gegeven net als Biac.

Wat je vraag betreft EvilFred: Als ze dat doen zijn er procedures die ze moeten volgen... doen ze dat niet dan kan een persoon in overtreding vrijuit gaan.

Franciscus
Berichten: 38594

#18 , 02 feb 2011 23:30

En van wie hebt je dat te horen gekregen... wie heeft die beslissing genomen.
Er is maar een persoon (funktie) die dat kan.(zonder vonnis)

Reclame

Jan S
Berichten: 397

#19 , 13 apr 2011 10:26

Actueel binnen het kader van dit topic:
Een zaakvoerder uit Steenokkerzeel is maandag in elkaar geslagen door vier agenten van de verkeerspolitie, toen hij hen vroeg om niet meer te flitsen vanaf zijn parkeerterrein. Dat schrijft Het Nieuwsblad.

De 61-jarige Louis Van Eycken zag maandag hoe verkeersagenten "voor de zoveelste keer" aan zijn zaak aan de Haachtstesteenweg in Melsbroek auto's aan het flitsen waren die te snel reden. De zestiger vroeg de verkeersagent "vriendelijk maar kordaat" op te krassen. Van Eycken was in zijn recht, schrijft de krant, want de auto stond strikt genomen op privéterrein.

"Wie niet horen wil, moet voelen"
Daarop volgde een felle discussie. "Die agent wou absoluut een proces-verbaal opstellen en ik moest mijn identiteitskaart halen", vertelt hij. "Maar de agent kon zich niet beheersen en scheurde mijn hemd stuk. Ik draaide mij verbaasd om en kreeg peperspray in het gezicht. Ik zag niets meer en werd op de grond geduwd." Later riep de agent nog versterking op en nog drie andere verkeersagenten kwamen ter plaatse. "Ze begonnen mij zowaar minutenlang langs alle kanten te stampen. Wie niet horen wil, moet voelen, snauwden ze."

Gebroken ribben
De man, die er vier gebroken ribben en een lichaam vol kneuzingen aan overhield, deed later zijn verhaal bij de politie en werd naar het ziekenhuis gebracht. Hij gaat klacht indienen bij het parket. (belga/tma)
Bovenstaand bericht omvat enkel mijn persoonlijk visie en geen sluitend juridisch advies.
Raadpleeg ook steeds de bevoegde overheid.

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#20 , 13 apr 2011 10:35

zoals er bij de comments op hln staat, rotte appels zullen er altijd tussen zitten, maar de reactie van de wegpolitie is inderdaad niet gepast.

jammer genoeg zullen de betrokken agenten zo goed als geen straf krijgen . . . :|

Vandebos
Berichten: 16087

#21 , 13 apr 2011 10:43

Je bent me voor Drone.

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#22 , 13 apr 2011 11:16

Je bent me voor Drone.

komt dat tegen :mrgreen:

zoals ik overal lees, het "potje" zal wel toegedekt worden, straffer nog, men zal waarschijnlijk laten uitschijnen dat "Louis Van Eycken" het zelf heeft uitgelokt door zijn "gedrag" . . .

kben benieuwd naar de reactie van de politie straks ( of vanavond ) in het nieuws . . . :|

Oude Belg
Berichten: 3192

#23 , 13 apr 2011 14:48


kben benieuwd naar de reactie van de politie straks ( of vanavond ) in het nieuws . . . :|
Klacht tegen Louis omdat hij met zijn ribben hun bottines beschadigd heeft?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#24 , 13 apr 2011 21:33


kben benieuwd naar de reactie van de politie straks ( of vanavond ) in het nieuws . . . :|
Klacht tegen Louis omdat hij met zijn ribben hun bottines beschadigd heeft?

en hun ego omdat hij zijn rechten kent :p

float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#25 , 14 apr 2011 10:00

Al aan het oordelen vooraleer alle feiten gekend zijn? :roll:

4ringsdude
Topic Starter
Berichten: 274

#26 , 21 apr 2011 20:00

Hier wou ik toch nog eventjes op reageren. De reden waarom is niet omdat ik de topic gestart ben maar gewoon omdat ik deze persoon ken (we wonen in dezelfde straat)
Hij is 61 jaar een de kalmte zelve. Hij zou geen vlieg pijn doen en is eigenlijk zelfs niet meer zo gezond dus niemand ziet hem zoiets doen. Zelf de burgemeester zegt net hetzelfde.
Ondertussen is er een strafonderzoek gestart want er zijn beelden van de beveiligingscamera van de buren. De agenten zullen denk ik dus hun straf niet kunnen ontlopen omdat er bewijzen zijn die niet tegen te spreken zijn.

Dit is 1 van de 2 plaatsen waar er hier dus regelmatig geflitst wordt... Aan de trappenmaker en aan de Delhaize. Maar na dit voorval denk ik dat ze daar ook niet meer zullen staan.

Lightning

#27 , 21 apr 2011 23:32

Om toch nog even terug on-topic te komen. Voor zover ik de wegcode nog een beetje ken, zijn de parking van de D...supermarktketen en het parkeerterrein van eerder genoemde winkelier, respectievelijk openbare weg en openbaar terrein. De politie hoeft daar dus geen toestemming te vragen om vanaf die plaatsen vaststellingen te doen van snelheidsovertredingen die gebeuren op de openbare weg.

EvilFreD
Berichten: 677

#28 , 22 apr 2011 12:08

Om toch nog even terug on-topic te komen. Voor zover ik de wegcode nog een beetje ken, zijn de parking van de D...supermarktketen en het parkeerterrein van eerder genoemde winkelier, respectievelijk openbare weg en openbaar terrein. De politie hoeft daar dus geen toestemming te vragen om vanaf die plaatsen vaststellingen te doen van snelheidsovertredingen die gebeuren op de openbare weg.
En hoe weet u zo zeker dat het terrein van de winkelier een openbaar terrein is? Een bordje met daarop de tekst "privaat terrein" of "parking voorbehouden aan klanten" of een gespannen draad is al voldoende om aan te geven dat het dat niet is. En dat houdt dan in (ook voor de politie):

Veldwetboek:
Art. 87. ..worden gestraft :
8° Zij die, zonder noodzaak en ondanks het verbod van de eigenaar, gebruik maken van een weg die aan een bijzondere persoon toebehoort.
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

4ringsdude
Topic Starter
Berichten: 274

#29 , 26 apr 2011 20:56

dat het privé terrein is staat als een paal boven water. de parking is deels voor en naast het gebouw (waar een omheining rond staat)
Als dat niet privé is dan mogen ze bij u binnen komen staan IN de garage en het toestel buiten aan straat zetten.

Nee hier is het duidelijk prive terrein (uitgezonderd klanten en leveranciers) kan niet duidelijker zijn.

Franciscus
Berichten: 38594

#30 , 26 apr 2011 22:41

In elk geval ALS die feiten bewezen zijn hoort daar een voorbeeldige straf bij ... opzettelijke slagen en verwondingen ( al of niet met werkonbekwaamheid).
Zou in principe 6 maand kunnen zijn en dan start er een tuchtprocedure. Ontslag is dan mogelijk en geloof het of niet het wordt toegepast

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”