parkeren voor garage

EvilFreD
Berichten: 677

Re: parkeren voor garage

#16 , 27 jan 2011 12:34

Of de poort werkelijk niet gebruikt kan worden, moet nog nader worden onderzocht.
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#17 , 27 jan 2011 13:05

Nu de politie beschouwd de plaats als een voetpad terwijl 5 meter verder,op dezelfde even brede strook, wel twee parkeerplaatsen zijn en daar is het daar plots geen voetpad meer.....Nu blijken de twee eerder genoemde parkeerplaatsen op de grond met enkele kleine witte blokjes afgebakend te zijn en de plaats voor de poort niet.
Hieruit maak ik op dat TS bekeurd werd voor parkeren op het voetpad...

EvilFreD
Berichten: 677

#18 , 27 jan 2011 13:31

Nu de politie beschouwd de plaats als een voetpad terwijl 5 meter verder,op dezelfde even brede strook, wel twee parkeerplaatsen zijn en daar is het daar plots geen voetpad meer.....Nu blijken de twee eerder genoemde parkeerplaatsen op de grond met enkele kleine witte blokjes afgebakend te zijn en de plaats voor de poort niet.
Hieruit maak ik op dat TS bekeurd werd voor parkeren op het voetpad...
Ook daarvan is momenteel niet geheel duidelijk of dat terecht was.
Uw redenering volgende kan ik ook een poort maken op mijn eerste verdiep en er een sticker van niet parkeren op plakken.

Als de poort niet gebruikt kan worden is het geen inrit!
Bij veel vrachtwagenlosplaatsen is de borduur meer dan een meter hoog. Mag u daar parkeren?
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

Reclame

Lanox
Berichten: 3520
Juridisch actief: Nee

#19 , 27 jan 2011 13:34

Bij veel vrachtwagenlosplaatsen is de borduur meer dan een meter hoog. Mag u daar parkeren?
Bij gebrek aan andere wegmarkeringen of verkeersborden wel. Alleen zal U op zo een plaats altijd verbodsborden zien staan.

EvilFreD
Berichten: 677

#20 , 27 jan 2011 13:53

Wat in ieder geval niet van belang is, is de hoogte van de borduur.
Er zijn altijd mogelijkheden waarin een verhoogde borduur de bruikbaarheid van een poort niet aantast.
Er kan ook in het besproken geval rekening zijn gehouden met laad/losmogelijkheden van de gebruikte voertuigen of het matariaal dat opgesteld staat in de betreffende opslagruimte.
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

Franciscus
Berichten: 38590

#21 , 28 jan 2011 09:12

Lees mijn antwoord ik ken een school waar er ook een drempel is en het is toch een garage. Er zijn daar trouwens rechtszaken geweest maar telkens verloren door de overtreder. Een van hen was nb een leerkracht die ook van mening was dat men er mocht staan.
(Betrof in feite de vergunde garage van het klooster).

EvilFreD
Berichten: 677

#22 , 28 jan 2011 10:31

Lees mijn antwoord ik ken een school waar er ook een drempel is en het is toch een garage. Er zijn daar trouwens rechtszaken geweest maar telkens verloren door de overtreder. Een van hen was nb een leerkracht die ook van mening was dat men er mocht staan.
(Betrof in feite de vergunde garage van het klooster).
Blijkbaar was dat voor sommigen niet voldoende :)
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

singer
Berichten: 1

#23 , 19 jun 2011 18:06

Als je als bestuurder de Grotstraat in Heist op den Berg passeert en je ziet borden met een parkeerverbod langs beide kanten van de rijweg, voor de school zie je duidelijk een voetpad met twee afgebakende parkeervakken plus twee verkeersborden E9b, meer verkeersborden kan je toch niet zetten.
Ik weet toevallig dat er ook al een paar bewoners en bezoekers van de zondagmarkt een boete hebben gekregen, en dan is het zelfs geen school.
De bewoners hebben zelfs aan de ontwerper gevraagd om meer parkeervakken te voorzien voor de school, maar zonder resultaat.
Als gemeente de ontwerper en de politie beslist om twee parkeerplaatsen te voorzien, wie bent u dan om dat in vraag te stellen en op het voetpad te parkeren.
Indien iedereen de verkeersregels zou naleven zouden ook de zure bewoners geen reden meer hebben om te klagen.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”