parkeerboete laundryday

Pieterlo
Topic Starter
Berichten: 3

parkeerboete laundryday

#1 , 25 jan 2011 19:09

De situatie is als volgt:

Laundryday september 2009, kreeg ik een boete om te parkeren op het grasveld naast de snelweg. Op zich terecht! Maar gezien de situatie volgens mij toch helemaal niet.

Laundryday is een mega-festival welk 50.000 bezoekers lokt. Op het moment dat ik mijn auto parkeerde op het veld stonden er misschien een goed honderdtal wagens. Volgens het proces verbaal van de politie werden er dan ook 88 wagens geverbaliseerd. Op het moment dat ik daar parkeerde waren er overigens twee agenten het verkeer aan het regelen.

Gezien dat er een goed hondertal wagens op het veld stonden en de agenten geen aanleiding gaven dat dit niet mocht, gaf dit het idee van een ingerichte parking. Volgens mij bestaat er een soort wetsartikel waarin staat dat de burgemeester openbare terreinen welke normaal niet ingericht zijn als parking hiertoe wel kan bestemmen bij erntige verkeershinders, zoals bij festivals.
Laundryday 2010 werd dit terrein trouwens wel ingericht als officiële parking!

Ik heb dan ook verzet tegen deze boete aangetekend en na 1.5 jaar mag ik deze morgen gaan verdedigen op de politierechtbank te Antwerpen.

Is er iemand die mij toevallig kan zeggen waar ik het artikel kan vinden waarin staat dat de burgemeester bepaalde openbare terreinen kan inrichten als parking?
Kan ik een vergoeding vragen voor de dag die ik van het werk ben, of de tijd die ik heb moeten stoppen in het verweer van deze boete?
Andere tips voor morgen zijn uiteraard welkom.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 25 jan 2011 19:59

Het is niet omdat men een grasplein als tijdelijke parking zou kunnen inrichten dat u zomaar mag veronderstellen dat dit het geval is omdat daar auto's staan!
Dat moet dan wel expliciet aangeduid zijn als parking.
Ik denk niet dat u een goede beurt zal maken om ook nog compensatie te vragen voor werkverlet!!!! Reken er trouwens maar op dat u veroordeeld zal worden!
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus
Berichten: 38590

#3 , 25 jan 2011 20:07

Hoe bent u op die grond gereden??
Plaatje autosnelweg voorbijgereden?
Wat zijn de artikels??

Reclame

Pieterlo
Topic Starter
Berichten: 3

#4 , 25 jan 2011 20:14

Het jaar nadien (2010) was het wel ingericht als officiele parking heb ik vernomen, maar toen heb ik ook geen borjes zien staan.
Ik was het grasveld niet opgereden als er niet al een honderdtal auto's geparkeerd stonden ZONDER boete en dat terwijl de politie het verkeer staat te regelen naast dat veld.

Pieterlo
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 25 jan 2011 20:19

ik ben dat grasveld opgereden over de pechstrook

Lightning

#6 , 25 jan 2011 22:41

Hoe dat grasveld "van horen zeggen" in 2010 was ingericht is van geen belang.
ik ben dat grasveld opgereden over de pechstrook
Als de politie dit niet heeft vastgesteld, zwijg hierover dan in alle talen bij de politierechter.

Ik verwacht dat het een dure parkeerplaats zal blijken achteraf bekeken.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”