inbeslagname voor 31 dagen wegens overdreven snelheid

carlo petrelli
Topic Starter
Berichten: 8
Locatie: Lommel
Contacteer: Website

inbeslagname voor 31 dagen wegens overdreven snelheid

#1 , 22 jan 2011 01:30

vandaag werd ik staande gehouden door de politie van Leopoldsburg,
dit aan het kruispunt in Hechtel exel ter hoogte van dexia
ik moest aan de kant en mijn brommer moest de rol op
deze werd uit de wagen gehaald brommer werd met achterwiel op de rol gezet en moest deze starten
nu bleek dat deze na correctie 42km per uur reed
zonder correctie en zonder mij op de scooter gaf de rol exact 50km/uur aan
dit voor een klasse A die ik 2dehands gekocht heb in de winkel ongeveer een maand geleden
ikzelf heb niets aan de scooter gedaan, zeker niet opgefokt of stukken vervangen
ik wist van de verkoper dat hij sneller reed dan toegelaten (van de verkoper)
maar daar mijn km teller niet goed functioneerde kon ik de exacte snelheid niet achterhalen
reeds enkele km voordat ik staande werd gehouden ben ik ten val gekomen op een modderig fietspad
waardoor de voetplaat beschadigd was en mijn geel plaatje was los gekomen van de scooter
het betreft hier een bromfiets klasse A (25km/uur) daar ik geen rijbewijs heb
bij het meten van de snelheid op de rol werd de brommer vast gehouden door de dienstdoende agent
na hun bevinding van de 17km te snel na de correctie en werd er een takel dienst opgebeld die de brommer moest komen takelen
de agent bood me wel vriendelijk aan om mij naar Leopoldsburg te voeren
ik heb een eigen vzw en was met de scooter op weg naar een klant voor de vzw
nu zit ik met 3 vragen
vraag 1: is deze meting wettelijk uitgevoerd
vraag 2: mogen ze mijn brommer takelen bij deze overtreding / of was hier een middelijke schikking van toepassing
vraag 3: wat gaat mij deze grap kunnen kosten

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding