Parkeerboete Nederland - foute adressering, foute naam, ...

Iwaswondering
Topic Starter
Berichten: 1

Parkeerboete Nederland - foute adressering, foute naam, ...

#1 , 16 jan 2011 21:58

Beste

In augustus 2010 was ik met een leasingwagen in Nederland. Blijkbaar heb ik toen een parkeerboete gekregen/gemist. Ergens in oktober kwam er een herinneringsbrief van de betreffende Nederlandse gemeente in de bus op een adres waar de leasingwagen destijds geleverd en opgehaald was. Dit is niet mijn domicilieadres. Bovendien was de straatnaam fout geschreven. Mijn voornaam bestond enkel uit de eerste letter, en mijn familienaam was gemixt met een stuk van de naam van het bedrijf waar ik werk.
Ik heb die brief genegeerd.

Vorige week vrijdag kwam er opnieuw een herinnering toe waarin het bedrag van de boete verdubbeld was (100 euro intussen) en met de vraag om binnen de 2 werkdagen te betalen. Ook hier weer werd mijn familienaam vermixt met het bedrijf, van mijn voornaam enkel de eerste letter, het adres was niet mijn adres en mijn geboortedatum zat er 12 jaar naast.

Wat doe ik hier mee??

Vriendelijke groeten,
Iemand met een vraag :?: :?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bartvdv
Berichten: 1911

#2 , 17 jan 2011 07:53

Dus de leasemaatschappij is een beetje slordig geweest, bedoel je? Maar de bekeuring is wel aangekomen. Snel betalen is het makkelijkste, voordat de kosten nog verder oplopen. Met een parkeerboete in Nederland wordt niet gelachen.

Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 jan 2011 09:14

Met de wet en vormfouten wordt in Nederland ook niet gelachen. Misschien eens proberen te achterhalen wat de leasingmaatschappij juist doorgegeven heeft.

Reclame

eylis
Berichten: 8840

#4 , 17 jan 2011 09:42

sorry,
maar als je een brief krijgt waar niet jouw naam opstaat, niet je juiste adres: dan moet je die niet openmaken, en nog minder lezen...
Ik dacht dat ze hun boetevordering naar het adres moeten sturen op dewelke de auto is ingeschreven, niet?
Dat ze eerst hun huiswerk goed maken, dacht ik zo.

Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#5 , 17 jan 2011 09:50

Ik dacht dat ze hun boetevordering naar het adres moeten sturen op dewelke de auto is ingeschreven, niet?
Zoals bartvdv al zegt, zou dit wel eens de fout van de leasingmaatschappij kunnen zijn.

rechtvaardig
Berichten: 105

#6 , 21 jan 2011 20:18

is het een boete uitgeschreven door de politie of een retributie (gemeentebelasting ) en de vordering uitgeschreven door een incassobureau ?

in het 1ste geval (politie) kan je best betalen want dan kom je in politiedata bank,
in het 2de geval , incassobureau , kan je gewoon negeren. zullen misschien nog wat dreigbrieven sturen en belgisch incassobureau inschakelen maar hebben geen wettelijke kracht. gemeentebelasting (parkeerretributie) moet in de gemeente (land) geheven worden . in belgie zit je veilig

WP002
Berichten: 1479

#7 , 22 jan 2011 00:30

Bovendien, wie gaan ze dagvaarden? U alvast niet, u hebt immers een andere naam.

bartvdv
Berichten: 1911

#8 , 22 jan 2011 10:21

Dan zal de gerechtsdeurwaarder wel informeren of uitzoeken bij het leasbedrijf wie moet worden aangeschreven en op welk adres. Het wil ook zeggen dat je nooit meer de grens mag oversteken.

rechtvaardig
Berichten: 105

#9 , 23 jan 2011 01:02

Snel betalen is het makkelijkste, voordat de kosten nog verder oplopen. Met een parkeerboete in Nederland wordt niet gelachen.
vraag blijft, boete door politie of niet betaalde retributie van incassobureau. in het 2de geval riskeer je niks en is bovenstaande opmerking te negeren
Het wil ook zeggen dat je nooit meer de grens mag oversteken.
idem voor deze opmerking. in geval van incassobureau onnodige en ongegronde bangmakerij. een incassobureau kan je in belgie niks maken , ook niet in nederland tenzij een controleur van het incassobureau je op heterdaad betrapt op een niet betaling van een parkeerbelasting met dezelfde wagen, met dezelfde nummerplaat en dan het hoofdkantoor oproept of die wagen nog andere boetes te betalen heeft, iemand van het bureau laat komen om een wielklem te leggen en pas na betaling van alle boetes je laat gaan. m.a.w. 99,99999% niks te vrezen.
enkel politie is een ander verhaal.

Fiekes
Berichten: 95

#10 , 23 jan 2011 07:58

<knip> van mijn voornaam enkel de eerste letter, <knip>
Wonende in Nederland weet ik dat ze hier alles enkel met de voorletters doen ... dus als jij Koen Urbain Theo Huppeldepup heet, zal er K.U.T Huppeldepup staan ...

baleno
Berichten: 17

#11 , 18 dec 2011 18:53

is het een boete uitgeschreven door de politie of een retributie (gemeentebelasting ) en de vordering uitgeschreven door een incassobureau ?

in het 1ste geval (politie) kan je best betalen want dan kom je in politiedata bank,
in het 2de geval , incassobureau , kan je gewoon negeren. zullen misschien nog wat dreigbrieven sturen en belgisch incassobureau inschakelen maar hebben geen wettelijke kracht. gemeentebelasting (parkeerretributie) moet in de gemeente (land) geheven worden . in belgie zit je veilig
Heb vandaag ook een parkeerbonnetje (heffing gemeente Maastricht) ontvangen.... Uitleg op : http://www.juridischforum.be/forum/view ... 35&t=34240" onclick="window.open(this.href);return false;

Klopt uw antwoord hierboven vermeld ?

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”