Fout in proces-verbaal

LDH
Topic Starter
Berichten: 2

Fout in proces-verbaal

#1 , 04 jan 2011 14:11

Beste,

deze morgen ontving ik een proces-verbaal waar ik eerlijk gezegd al op zat te wachten. Op 31 december 2010 beging ik een overtreding waarna ik onmiddellijk tegen gehouden werd door een agent. Alle papieren werden ingevuld en ik mocht opnieuw vertrekken.

In het proces-verbaal dat ik deze morgen ontving staat echter dat de overtreding begaan werd op 13 december 2010 (in plaats van 31, een simpele tikfout lijkt me). Kan ik op grond van deze fout, die verschillende keren herhaald word in het document, de onmiddellijke inning verwerpen?Ik ben nog student, maar uit lessen recht herinner ik me dat fouten kunnen leiden tot een nietigverklaring van het proces-verbaal.
Ook staat er dat het proces-verbaal verzonden werd op 31 december 2010, 18 dagen na de overtreding en dus niet binnen de termijn van twee weken. Is dit geen inbreuk op artikel 62 uit de verkeerswet?

Ik zie er geen problemen in om die vijftig euro te betalen, maar ik wil wel eens weten of ik gelijk heb in mijn redenering.

Kan iemand mij hier meer uitleg over geven?

Vriendelijke groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
neogoa
Berichten: 130

#2 , 04 jan 2011 14:20

Heb zelf rechten gestudeerd en wat leuker is, is langsgaan bij de politie en hun doodleuk met hun neus op de feiten drukken.
mooi printje maken van artikel 62 verkeerswet zeggen dat proces-verbaal verzonden werd op 31 december 2010, 18 dagen na de overtreding en dus niet binnen de termijn van twee weken en vragen dat ze dat op papier willen zetten dat je niet meer hoeft te betalen.

Nice! zou ik zo zeggen. Als ze vragen om iets te tekenen gewoon vertrekken :)