Bedrijfswagen zonder autoverzekering

schorpioen
Topic Starter
Berichten: 1

Bedrijfswagen zonder autoverzekering

#1 , 20 dec 2010 18:53

Need some help!

Ik heb een bedrijfswagen, waarvoor mijn werkgever zorg zou dragen voor de verzekering.

De verzekering is verlopen, zelf durf ik niet meer te rijden met de wagen. Nu vertellen enkele van mijn collega's dat de Groenen Kaart nog 10 dagen na het aflopen van de datum op de Groenen Kaart geldig is. Maar dan moet ik maar op het woord afgaan dat de verzekering ook daadwerkelijk betaald is.
De verzekering loopt soms per maand, nu per 3 maanden geldt dit dan ook?

Wie is verantwoordelijk voor de wagen? Ik dacht de bestuurder, nu komt mijn manager aan met een verhaal als het om een bedrijfswagen gaat en ik krijg/veroorzaak een ongeval dat als nog de werkgever verantwoordelijk is.

Maar ik neem toch aan als ik er mee rijdt en aangehouden wordt dat ik dan een probleem heb....

Anyway, ik moet mij nu in bochten wringen om toch op mijn werk te komen, terwijl mijn bedrijfswagen een "extra" voordeel zou zijn :?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38602

#2 , 20 dec 2010 21:14

Als bestuurder MOET u nazien of alle noodzakelijke documenten aan boord zijn.
Politie zal INDIEN ER NIETS gebeurd geen aktie ondernemen buiten komt asap met geldige verzekering
Het is de polis die telt dus als u naar de verzekering belt weet u direct of de polis nog niet aangetekend opgezegd is.
Is art 67 basiswet in uw contract opgenomen. Hiermee is werkgever verantwoordelijk voor alle boeten men moet dus in uw contract hiervan afstand hebben gedaan.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”